TikTok Instagram Facebook
Back to top
  /  Marketing   /  Strategia marki – jak i dlaczego warto ją tworzyć?
STRATEGIA MARKI

Strategia marki – jak i dlaczego warto ją tworzyć?

Będziemy powtarzać to do znudzenia – strategia marki jest jednym z najważniejszych punktów działalności w social mediach. Zakładając profil w jakimkolwiek medium, chcecie zdobywać obserwatorów, klientów i promować Wasze produkty. Internet jest przepełniony treściami, dlatego musicie się zastanowić, czym możecie się wyróżnić, by zdobyć zainteresowanie użytkowników. Do tego właśnie potrzebna jest Wam strategia! 

OD CZEGO ZACZĄĆ?

Wyznaczcie Waszą grupę docelową. Większość użytkowników Instagrama to kobiety w wieku 18-34 lat. Jeśli już podejmowaliście jakieś działania, możecie sprawdzić w statystykach, kto najchętniej zaglądał na Wasz profil. Zastanówcie się, dla kogo przeznaczony jest produkt, jaki oferujecie. Jeśli prowadzicie markę odzieżową dla dzieci, wiecie, że musicie zdobyć zainteresowanie rodziców. Jednak nie w każdej branży grupa docelowa jest tak oczywista. Wtedy musicie stworzyć brand personę, czyli wizję Waszego konsumenta.

Uwzględnijcie takie aspekty, jak:

  • wiek, 
  • płeć, 
  • miejsce zamieszkania,
  • zainteresowania, 
  • wykształcenie.

Dzięki tym elementom łatwiej będzie Wam określić, jakich treści potrzebują Wasi odbiorcy. 

WYZNACZANIE CELÓW

Strategia marki nie będzie kompletna bez wyznaczenie celów wizerunkowych i sprzedażowych. To, w jaki sposób będą wypowiadać się na temat Waszej marki, może przesądzić o jej powodzeniu. Oczywiste jest, że zależy Wam na sprzedaży towarów lub usług, dlatego pomyślcie, jaka ilość sprzedaży będzie Was satysfakcjonować. 

IDENTYFIKACJA WIZUALNA

Stwórzcie identyfikację wizualną. Musicie zadbać o to, aby prowadzić swoje kanały social media i stronę internetową w sposób spójny. Wybierzcie kolorystykę, czcionkę, stwórzcie logo. Te elementy pozwolą Wam identyfikować się w Internecie. 

POZYCJONOWANIE MARKI

Częścią strategii jest pozycjonowanie marki. Dzięki niemu będziecie mogli odnaleźć właściwą przestrzeń do podejmowania działań promocyjnych takich jak hasła reklamowe, logo, reklamy. Zadaniem pozycjonowania jest wyróżnienie Was na rynku względem konkurencji. 

Pozycjonowanie marki możecie zacząć bazując na takich czynnikach jak:

  • cena,
  • pochodzenie produktu,
  • płeć,
  • szczególne atrybuty (coś, czego nie ma konkurencja).

Pozycjonując markę pamiętajcie o takich aspektach jak oryginalność, wiarygodność, śledzenie zmian występujących na rynku czy potrzeby klientów.

KONKURENCJA

Analiza konkurencji to nieodzowny element każdego biznesu. By być topowym na rynku, musicie znać swojego przeciwnika. Monitorujcie działania konkurencji, bądźcie na bieżąco i zawsze trzymajcie rękę na pulsie. 

POPYT NA DANY PRODUKT

Zanim zaczniecie sprzedaż Waszego produktu czy usługi, zbadajcie, czy znajdzie on zainteresowanie wśród klientów. Jeżeli Wasza firma posiada konto w Google Ads, skorzystajcie z planera słów kluczowych. 

DEADLINE DLA WASZEJ MARKI

Aby sprawdzić efektywność Waszych działań, ustalcie odpowiednie ramy czasowe na realizację Waszych założeń. To pozwoli Wam na spełnienie planu w odpowiednim czasie, zauważycie sami, że jesteście bardziej wydajni i skupieni na pracy. 

Bez strategii marki ani rusz. Bazując na wymienionych przez nas punktach macie spore szanse, by poradzić sobie samodzielnie. Jeśli jednak czujecie, że te zadania zdecydowanie Was przerastają i potrzebujecie pomocy, koniecznie zapoznajcie się z naszą ofertą.