TikTok Instagram Facebook
Back to top
  /  Social Media   /  Jak zdobyć obserwatorów na Instagramie? – Trendy w social mediach w 2022 roku
Jak zdobyć obserwatorów - blog CHEERS STORIES

Jak zdobyć obserwatorów na Instagramie? – Trendy w social mediach w 2022 roku

Jak zwiększyć liczbę obserwatorów? Reagowanie na trendy w social media jest jedną ze składowych osiągnięcia sukcesu w postaci wiernej i zaangażowanej grupy odbiorców. Znajomość trendów jest w tym wypadku nieunikniona, te z kolei zmieniają się z dużą częstotliwością, dlatego warto być na bieżąco i przygotowywać treści na swoje profile społecznościowe w oparciu o obowiązujące trendy.

Jakie trendy ogłoszono w 2022?

W roku 2022 format video zdeklasował inne typy publikacji. Do 5 najpopularniejszych trendów, które pomogą w rozwinięciu konta na instagramie należą:

  • format video

– dynamiczny obraz wypiera coraz bardziej statyczne zdjęcia, czy też grafiki. Najbardziej popularne są filmy publikowane za pomocą  IG Reels i TikTok. Choć Instagram Reels jest tak naprawdę odpowiedzią na wzrastającą popularność TikTok’a to twórcy stworzyli to narzędzie w bardzo umiejętny sposób. Występuje sporo różnic pomiędzy TikTok’iem. a tzw. Instagramowymi rolkami. Na TikTok’u znajdziemy LOL content w znacznie większych ilościach. Jest tam także sporo motywacyjnych pogadanek, czy poradników. Instagram Reels służy twórcom do tworzenia i publikowania estetycznych sklejek ujęć z dnia codziennego, czyli tzw. daily vlog’ów, czy video z modowymi, estetycznymi inspiracjami. Dynamika jest jednym z kluczowych wyznaczników tworzenia treści video na media społecznościowe. Warto zadbać także o trendy podkład muzyczny, który jest wykorzystywany przez wielu użytkowników oraz trendujące hashtagi, w celu zwiększenia zasięgu naszych materiałów i dotarcia do szerszego grona odbiorców.

 

  • konwersacja z odbiorcą

(wykorzystanie narzędzi oferowanych pzez IG – ankiety, pytania).

 

  • format stories

– codzienne publikacje 15 sekundowych klatek w wersji foto lub video, które królują na Instagramie. Ostatnimi czasy w odpowiedzi na to narzędzie Instagrama, TikTok także wprowadził taką możliwość. Jest to obecnie testowane przez użytkowników i nie wszyscy jeszcze mają taką opcję na swoim koncie. Pozwala to na zbudowanie i utrzymanie stałej więzi z obserwatorami. Użytkownicy Instagrama i TikTok’a dzielą się z obserwatorami treściami o różnej tematyce. Te ciekawsze zapisują w zakładkach wyróżnionych na swoim koncie. Przy codziennej publikacji Instagram Stories zakładka z kontem dobrze się pozycjonuje. Niezwykle istotna jest regularność publikacji. Instagram Stories oferuje także szeroką gamę narzędzi, która pozwala rozszerzyć swoje grono odbiorców i zyskać wiernych fanów. Do najbardziej efektywnych pod kątem pozyskiwania obserwatorów należą ankiety, zakładka “zadaj mi pytanie” oraz quiz. Dodatkowo w instagram Stories można oznaczać inne profile oraz hashtagi, za pomocą których może zostać odnaleziony. 

 

  • jawność współprac

– użytkownikom, którym udało się zgromadzić już jakąś rzeszę fanów mogą starać się o pozyskiwanie współprac lub same marki będą zwracać się z zapytaniem o kolaborację. UOKiK wprowadził obowiązek oznaczania treści sponsorowanych, które są nieodłącznym elementem takiego typu działalności. Obserwatorzy stali się bardzo wyczuleni na współprace influencerów. Jest to bezpośrednia konsekwencja ukrywania wielu działań promocyjnych przez influencerów, co doprowadziło do utraty zaufania. Dodatkowo, influencerzy, którzy reklamują produkty z każdej kategorii, nawet te które kompletnie nie pasują do profilu ich działalności tracą znacznie na wiarygodności. Niezwykle istotne jest także zrównoważenie ilości postów sponsorowanych, z tymi które nie powstały we współpracy z żadną marką. Najważniejsze to prowadzić social media w zgodzie ze sobą. 

 

  • influencer marketing

– to genialne i efektywne narzędzie, które pomaga markom w zwiększeniu ilości followersów na ich profilu. Narzędzi do osiągnięcia zamierzonych efektów, jakie oferuje instagram i sam influencer marketing jest naprawdę wiele. Posty statyczne, posty w formie video, karuzele zdjęć, format gif, instagram reels, instagram stories, linkowanie i wiele innych – niepodważalnym jest, że wybór jest naprawdę ogromny, ważne z kolei jest to, by dopasować odpowiedni komunikat i produkt do grupy odbiorców influencera.  

Collab - Cheers Stories Blog 2
Wzrost profilu - blog Cheers Stories
Collab - Cheers Stories Blog 3

Jak zwiększyć liczbę obserwatorów? Mamy nadzieję, że powyższy artykuł ułatwi Ci rozwój Twojego profilu.
Więcej tipów związanych z pozyskiwaniem obserwatorów na Instagramie można znaleźć na profilu instagramowym Cheers Stories.