TikTok Instagram Facebook
Back to top
  /  Marketing   /  Najczęstsze błędy w kampaniach w social media
błędy w mediach społecznościowych

Najczęstsze błędy w kampaniach w social media

Swoje konto w social media ma właściwie każda firma, a jednak błędy w kampaniach wciąż są jedną z najczęstszych przyczyn niepowodzenia. Aby prowadzić efektywne działania warto działać wg określonego planu. Na co zwrócić uwagę, przy planowaniu działań w social media, aby Wasza praca nie szła na marne?

Przedstawiamy Wam najczęściej powielane błędy w kampaniach marketingowych:

POWIELANIE TYCH SAMYCH TREŚCI NA RÓŻNYCH PLATFORMACH

Te same posty na Facebooku i Instagramie to bardzo częsta praktyka, ale pamiętajcie, że nie sprawdzi się u każdego. Warto zastanowić się nad aktywną grupą odbiorców na każdej platformie, aby odpowiednio dostosować do niej treści publikacji. 

błędy w kampaniach w social media

PUBLIKOWANIE W KAŻDYM, MOŻLIWYM MEDIUM

Zanim założycie profil firmowy na którejś z platform, zastanówcie się, która będzie dla Was najlepsza. To, że będziecie publikować w każdym medium nie sprawi, że Wasze działania będą bardziej profesjonalne. Najprężniej rozwijającymi się platformami są bez dwóch zdań Instagram i TikTok, za to Facebook jest chyba najbardziej basic, gdzie po prostu warto być.

Jeśli rozważacie aktywność na innych platformach typu Linkedin czy Twitter, tutaj sugerujemy głębszą analizę, aby działania były prowadzone sensownie. Nie zakładaj kilku kont, jeśli nie będziesz w stanie zapewnić odbiorcom regularnej publikacji. Mierz siły na zamiary. 

BRAK STRATEGII

O tym jak i po co tworzyć strategię marki pisaliśmy w tym poście. Strategia powinna być pierwszą rzeczą, która przychodzi Wam na myśl w momencie rozpoczęcia działań marketingowych czy komunikacyjnych. Strategia będzie kluczowa nie tylko w momencie planowania działań, ale także w chwili ich publikowania. Publikacja powinna być zaplanowana, przemyślana i regularna. Post wrzucony pod wpływem chwili, tak samo jak długa cisza na profilu to często powielane błędy w kampaniach.

BRAK REAKCJI

Każdy chciałby, aby na jego profilu nieustannie pojawiały się lajki i komentarze. Należy jednak pamiętać o bieżącej interakcji z użytkownikami i reakcji, nie tylko na miłe i przychylne komentarze, ale również na te negatywne. Sztuka to odpowiedzieć z klasą i korzyścią dla wizerunku. Dla jasności, mowa tu o konstruktywnej krytyce, a nie hejcie.

Każdym uczy się na błędach, ale pamiętajcie, że błędy w kampaniach w social media mogą sporo kosztować, dlatego warto stawiać rozważnie pierwsze kroki w Internecie. Aby podjąć właściwe działania, warto wybadać grunt, by wiedzieć wszystko o swoich przyszłych odbiorcach i odpowiednio zdefiniować cele. 

A po więcej social mediowych porad zapraszamy na nasz Instagram!