Wymiary grafik i formaty filmów – aktualizacja październik 2022
Tworząc grafiki na social media, kluczowe są poprawne wymiary grafik. Nikogo nie zainteresuje zbyt mały obraz lub rozmazany napis. Ważne, aby tworzone grafiki na media społecznościowe miały poprawną rozdzielczość oraz ostrość.
Aktualizacje i liczne zmiany twórców mediów społecznościowych sprawiają, że niekiedy można się pogubić w modyfikacjach. Aby ułatwić Ci zadanie, w tym wpisie znajdziesz wymiary grafik i formatów wideo w aktualizacji na październik 2022.
Instagram charakteryzuje się licznymi formatami treści, które możemy publikować. Inne będą wymiary grafik na InstaStory, Reels czy post w formie grafiki. Poniżej znajdziesz, jakie są wymiary grafik na Instagram:
- wymiary na InstaStory
1080 × 1920
- wymiary na Reels
1080 × 1920
- wymiary na zdjęcie profilowe na Instagramie
320 × 320
- wymiary na post
1080 × 1350
Celowo wymiary postu przestawiamy na końcu, gdyż od pewnego czasu odchodzi się już od kwadratowych zdjęć, na rzecz prostokątnych. Taki format pozwala na wykorzystanie potencjału Instagrama i sprawia, że prezentowane zdjęcia po prostu wyglądają korzystniej.
Jeżeli zastanawialiście się, jakie są poprawne wielkości grafik na Facebooku, zebraliśmy wszystkie od zdjęcia profilowego, po wydarzenia, kończąc na wymiarach grafiki reklam na Facebooku.
- wymiary reklamy na Facebooku
1200 × 628
- wymiary relacji na Facebooku
1080 × 1920
- wymiary video na Facebooku
1080 × 1080
- wymiary grafiki do wpisu na Facebooku
940 × 788
- wymiary grafiki wydarzenia na Facebooku
1640 × 924
- wymiary zdjęcia profilowego na Facebooku
2048 × 2048
- wymiary grafiki zdjęcia w tle na Facebooku
1640 × 924
Posiadacie LinkedIn? Jeżeli tak, koniecznie obserwujcie nasz profil, gdzie dzielimy się ciekawostkami na temat mediów społecznościowych. A poniżej zebraliśmy wymiary grafiki na LinkedIn na wszystkie treści, jakie możecie publikować na tej platformie.
- wymiary grafiki baneru na LinkedIn
1128 × 191
1380 × 596
- wymiary grafiki – post na LinkedIn
1200 × 1200
- wymiary grafiki – relacja na LinkedIn
1080 × 1920
- wymiary grafiki – treści sponsorowane na LinkedIn
1200 × 672
- wymiary grafiki – kata życie na LinkedIn
1128 × 376
- wymiary grafiki- reklama wideo na LinkedIn
1920 × 1920
- wymiary grafiki- zdjęcie profilowe na LinkedIn
800 × 800
- wymiary grafiki na okładkę artykułu na LinkedIn
2000 × 600
YOUTUBE
Wbrew pozorom, także na YouTube obowiązują określone wymiary grafik. Jeżeli macie swoje konto na tej platformie lub stawiacie pierwsze kroki, zebrane dla Was wskazówki będą niezwykle pomocne przy tworzeniu grafik na YouTube.
- wymiary grafiki – baner na YouTube
2560 × 1440
- wymiary grafiki – miniatura filmu na YouTube
1280 × 720
- wymiary grafiki – logo kanału YouTube
800 × 800
- wymiary grafiki – film na YouTube
1920 × 1080
- wymiary grafiki – shorts na YouTube
1080 × 1920
- wymiary grafiki – reklama na YouTube
300 × 60
Tweety coraz częściej publikują marki, Jeśli sami chcielibyście coś wrzucić i załączyć zdjęcie, poniżej przedstawiamy, jakie wymiary grafik na Twittera obowiązują w 2022.
- wymiary grafiki – nagłówek na Twitter
1500 × 500
- wymiary grafiki – post na Twitter
1600 × 900
- wymiary grafiki – film na Twitter
1600 × 900
- wymiary grafiki – reklama na Twitter
1600 × 900
- wymiary grafiki – reklama video (w poziomie) na Twitter
800 × 450
- wymiary grafiki – reklama karuzelowa na Twitter
1600 × 900
Mamy nadzieję, że aktualne wymiary grafik na social media pozwolą Wam na tworzenie świetnych materiałów wizualnych dla siebie, lub Waszych marek. O nowościach w mediach społecznościowych, o których musicie wiedzieć, piszemy także tutaj.
A jeżeli poszukujecie inspiracji na angażujące, informacyjne lub sprzedażowe grafiki, koniecznie zajrzyjcie na nasz Instagram.