Wszystko, co musisz wiedzieć o hashtagach
Ogólnie wiadomo, że dzięki hashtagom mamy możliwość dotarcia do nowych odbiorców. Czasem jednak ciężko sobie z nimi poradzić. Wiele osób używa nieodpowiednio dostosowanych do charakteru swojego profilu, przez co w rezultacie nie widzi w nich sensu. W ubiegłym roku o hashtagach zrobiło się głośno za pośrednictwem instagramowego konta @creators, które przedstawiło kilka porad dla użytkowników.
Tutaj możecie sprawdzić ich post (link)
Ile hashtagów dodawać na Instagramie?
To, co wzburzyło największe poruszenie, to informacja o ich ilości. @creators jest zdania, że najlepiej stosować od 3 do 5, ale nie uzasadnia, dlaczego. Z drugiej strony, nie bez powodu dzieli się tak cenną informacją. Miejmy na uwadze fakt, że to, co jest dostępne lub sprawdza się na Instagramie w USA, często dociera do nas później. Taka sytuacja była z muzyką, która w wielu krajach jest dostępna od dawna, w Polsce pojawiła się stosunkowo niedawno.
Czy zatem informacja o stosowaniu od 3 do 5 hashtagów jest cenna dla polskich użytkowników? Sam Instagram daje nam możliwość używania aż 30. Dlaczego więc mamy z tylu nie korzystać? Każdy hashtag pozwala dotrzeć do innego odbiorcy, używając ich 30, teoretycznie poszerzamy horyzont. Mimo tego mówi się, że zbyt duża liczba hashtagów zmniejsza zaangażowanie pod postem.
Ile zatem dodawać hashtagów? Testujcie i sprawdzajcie statystyki, przy okazji nie zapominajcie o black listach hasztagowych.
Jak używać hashtagi?
Przede wszystkim używajcie hashtagów, które są dostosowane do Waszego contentu i które obserwują i stosują Wasi followersi. Nie jest to nowość, ale wiele osób o tym zapomina. Świetnie sprawdzi się miksowanie różnej wielkości hashtagów, tych popularnych i tych mniejszych, aby dotrzeć do nowych obserwatorów. Warto stworzyć własny, unikatowy hashtag, który stanie się wyróżnikiem Waszej marki.
Jakich hashtagów nie używać?
Nie używaj hashtagów, które nie są dostosowane do charakteru Waszego profilu. Zbyt ogólne utrudnią dotarcie użytkownikom do Waszych treści. Pamiętajcie również o zbanowanych hashtagach. Jeśli wpisując w wyszukiwarkę Instagrama pojawia się komunikat o tym, że hashtag został ukryty, jest to dla Was jasna informacja, że jest nielegalny. Takie hashtagi możecie również sprawdzić w aplikacji iqhashtags. Nie powielajcie tych samych zestawów hashtagów w każdym poście, a starajcie się dostosować je indywidualnie do każdego wpisu.
Istnieje wiele darmowych aplikacji, które dobiorą odpowiednie hashatgi do wpisu za Was.
Szczególnie polecamy Wam:
- Hashtag Robot,
- Hashtag Manager,
- Hashtag: #Tag For Social.
Wiecie już o hashtagach sporo, ale pewnie zastanawiacie się, dlaczego niektórzy nie dodają ich wcale, a mimo to, ich posty mają tysiące likeów. Mowa o dużych kontach, które dorobiły się ogromnej publiczności, która sama generuje ich zaangażowanie.
No i ostatnia kwestia. Co z hashtagami w relacjach? Dawniej, wpisując w wyszukiwarkę dany hashtag, można było obejrzeć relacje, w których został on zastosowany. Dziś ta opcja nie już niedostępna, dlatego nie musicie stosować w instastories hashtatów i ukrywać ich pod naklejkami.
Namawiamy Was, abyście testowali i sprawdzali na bieżąco efektywność stosowanych hashtagów. Nie bójcie się ich, działajcie wg naszych wytycznych, a na pewno z każdym kolejnym postem zauważycie efekty.