Veri Peri – Pantone który skradł nasze socialowe serce!
Czym jest Veri Peri? Co roku to właśnie Instytut Kolorów Pantone ustala jeden z największych trendów, z jakim będziemy musieli zmierzyć się przez następne 12 miesięcy. Mowa oczywiście o najmodniejszym kolorze, który najprawdopodobniej będziemy oglądać w przeróżnych kontekstach.
Kolor roku 2022
Tegoroczny wybór instytutu to dla nas, temu Cheers Stories, strzał w 10, zwłaszcza po zeszłorocznych szarościach i żółciach. Brakowało nam tak charakterystycznego odcienia i koloru, który całkowicie wyróżni się na tle ostatnich propozycji instytutu Kolorów.
Veri Peri (Pantone 17-3938) skradł nasze socialowe (i modowe serca) w całości i jesteśmy pewne, że jeszcze nie raz w tym roku wspominamy o tej nazwie. Kolor ten to głęboki, żywy fiolet. Przypomina nieco wybór z 2018 roku „Ultra Violet”, jednak jest znacznie weselszy, bardziej optymistyczny w odbiorze. Chyba wszyscy potrzebowaliśmy właśnie takiego wyboru.
Możemy go oglądać już teraz w sieciówkach (przede wszystkim w kolorowej kolekcji z ZARY, o której mówi cały TikTok), w trendach wnętrzarskich czy właśnie na Instagramowych profilach. Zastanawialiście się jak takie trendy kolorystyczne mogą wpłynąć na SM? Już odpowiadamy!
Kolory a Social Media
Spójność feedu i dobór dominującego lub wyróżniającego się koloru to już pewne podstawy, które obecnie są przestrzegane przez marki. Mówimy o brandach chcących być na czasie, publikować spójnie z trendami, a dzięki temu, docierać do nowych, zwykle młodszych odbiorców. Zmiany logo na barwy nawiązujące do Veri Peri (lub dosłownie, będące właśnie tym Pantonem) mogliśmy zaobserwować już na początku roku. Obecnie, w feedach, na profilach przede wszystkim influencerek coraz częściej widoczne jest przeplatanie właśnie fioletu z bazowymi odcieniami beżu, szarości lub czerni i bieli.
Dzięki występowaniu tego koloru na przeróżnych produktach – ubraniach, akcesoriach, kubkach, notesach, książkach etc. – jego występowanie w social mediach ma miejsce właściwie całkowicie naturalnie i tym samym Pantone roku staje się topowym kolorem używanym również w SM. Coraz więcej marek decyduje się również na uwzględnianie tego koloru w tworzeniu reklam – np. Kolor czcionki czy tło packshota. Świetnie wykorzystuje ten kolorystyczny trend IKEA.
Czy warto działać zgodnie z tym trendem?
Naszym zdaniem jak najbardziej!
Staramy się nawiązywać w komunikacji wizualnej naszych klientów do tego rodzaju trendów. To idealne zaprezentowanie, że jesteśmy marką aktualną, współczesną i ogarniającą otaczającą nas rzeczywistość. Przy tym wszystkim, „koszt” nawiązania jest naprawdę niewielki.