TikTok Instagram Facebook
Back to top
  /  Social Media   /  Trendy w social mediach na 2022 rok
Trendy w Social mediach

Trendy w social mediach na 2022 rok

Działania w social media warunkuje ogromna dynamika zmian, by odnieść sukces i prowadzić konto na Instagramie o dużym zaangażowanie odbiorców należy na bieżąco śledzić trendy. Jakie są trendy w social mediach na 2022 rok? Poznaj je!

 

ZOOM NA PRODUKTY

Bez problemu można zauważyć coraz większą ilość zdjęć produktowych, detali, ukazujących konsystencję produktów. Taki efekt jesteśmy w stanie uzyskać korzystając z funkcji zoom w aparacie naszego telefonu. Iphone oferuje narzędzie “lupa”, które umożliwia nam osiągnięcie maksymalnego zbliżenia na produkt. Zdjęcia te są niezwykle estetyczne i przepięknie prezentują się w instagramowych feedzie będąc idealnym jego uzupełnieniem. 

 

MINIMALNA OBRÓBKA ZDJĘĆ, BRAK FILTRÓW

Bez problemu można dostrzec wielkie zmiany jakie zaszły w publikacji ilości zdjęć nie podlegających jakiejkolwiek obróbce, postprodukcji, jest ona ogromna. Jeszcze kilka lat temu na Instagramie królowały intensywnie przerobione zdjęcia za pomocą nie naturalnych filtrów absolutnie zniekształcających realne kolory. Wiele osób publikowało i nadal publikuje nagrania na Instagram Stories z wykorzystaniem filtrów upiększających oferowanych przez aplikację. Można zauważyć znaczący spadek tego typu publikacji w odniesieniu do roku 2021. Pod hashtagiem #nofilter można znaleźć mnóstwo inspirujących zdjęć, pozwala to wielu osobom na zaprezentowanie swojego prawdziwego, naturalnego oblicza i wyzbycie się kompleksów. Tak działają social media – jedna publikacja, ciągnie za sobą kolejną. 

 

ZANIŻONA EKSPOZYCJA

Jest to typ obróbki i sposób wykonywania zdjęć i nagrywania filmów. Z pewnością wielokrotnie rzuciły Wam się w oczy zdjecia na Instagramie, bądź całe feedy, które charakteryzowała dość ciemna kolorystyka. Zwykle na taki typ contentu decydują się osoby, które działają w branży fashion i lubią modowy minimalizm. To trend, który idealnie współgra właśnie z taką tematyką. Często w feedach o ciemnej kolorystyce dominują neutralne kolory, takie jak: biel, czerń, szarość, czy beż. Efekt zaniżonej ekspozycji jesteśmy w staie uzyskać bez problemu korzystając z funkcji w aparacie naszego telefonu lub zrobić to w postprodukcji przyciemniając klasycznie zdjęcie. Tutorial na to, jak uzyskać taki efekt znajdziecie w naszym video poradniku

Feed - Instagram Cheers Stories

NATURALNOŚĆ

Social media kłamią, to zdanie które przewija się ostatnimi czasy coraz częściej i jest to po części prawda. W internecie każdy z nas może wykreować sobie pożądaną postać, którą chcemy być – utrzymanie jednak takiego imige, jeśli nie jest on do końca zgodny z prawdą może być problematyczne, bo niebezpieczeństwo wyjścia na jaw prawdy jest ogromne. Widać ogromne zmiany zachodzące w sferze prezentowania swojej naturalnej wersji, prawdziwego życia, bez filtrów i idealnych scen. To jest odpowiedź na potrzeby obserwatorów, którzy mają dość idealnego życia, które niestety w dużej mierze jest w stanie wpędzić w kompleksy. Nurty Body Positivity wzrastający na popularności jest widoczny gołym okiem. Media społecznościowe są dla wszystkich, każdy ma prawo publikować to na co ma ochotę, ale i tak odbiorcy zweryfikują, co chcą oglądać. 

 

GRA ŚWIATŁEM

Wykorzystywanie światła do uzyskania ciekawych efektów. W zależności od tego jaki efekt na zdjęciu i video chcemy uzyskać musimy posługiwać się znajomością gry światłem. Do minimalistycznych zdjęć światło słoneczne nie jest konieczne. Na Instagramie powstaje spora ilość profili, w których motywem przewodnim feedu jest ciepła kolorystyka i wykorzystanie ciepłego światła słonecznego na zdjęciach prezentujących wnętrza, bądź wypieki. Najlepszym światłem dla uzyskania pięknie wyglądającej twarzy, bez ostrych cieni jest golden hour. 

 

Na naszym Instagramie na bieżąco reagujemy na trendy w social mediach dotyczące tworzenia contentu – zainspirujcie się