REELS – Wszystko, co musisz wiedzieć
Co to Reels? Jeżeli to słowo jest Wam jeszcze nie znane, reels (lub inaczej rolka) to określenie krótkiego formatu wideo publikowanego na Instagramie.
Już przed nikim nie ukryjemy faktu, że Instagram ciągle podkreśla, że przyszłością medium są właśnie materiały wideo. Wygląda na to, że mimo licznych próśb ze strony użytkowników, by do łask wróciły zdjęcia, Instagram pozostaje nieugięty. Jeżeli nie mamy na to wpływu, pozostaje nam jedynie zrobić wszystko, by nasze rolki były petardą!
Co zrobić, by rolka stała się viralem, na co zwrócić uwagę przy publikacji, jak montować filmy?
Zwróćcie uwagę na kilka z ważnych aspektów:
MUZYKA
Trendowa muzyka to duży klucz do sukcesu Waszego filmu reels.
Jak znaleźć viralovą muzykę do reelsa? To naprawdę nie jest trudne. Przeglądając zakładkę z reels, sami zauważycie często powtarzające się dźwięki. To właśnie na nie zwróćcie uwagę. Po wejściu w dany dźwięk zobaczycie liczbę filmów nagranych do danego utworu, która zasugeruje Wam popularność muzyki.
MONTAŻ
Od pewnego czasu Instagram oferuje opcje użycia szablonu, co oznacza, że możecie skorzystać z gotowej rolki innego użytkownika i jedynie podłożyć do niej swoje materiały. Czy polecamy gotowe szablony na Instagramie? Średnio, ponieważ Instagram nie przytnie sam odpowiednio danego fragmentu filmu. Polecamy Wam, by ściągnąć jedną z aplikacji do montażu, o których pisałyśmy w tym wpisie.
TEMATYKA
Temat filmu jest ważny, ale wydaje się, że nie najważniejszy. Dużo większe znaczenie ma trendy muzyka i dynamika filmu. Jednak jest kilka tematów, które przeważają na reelsach i naprawdę dobrze się klikają. Są to m.in.: podróże, moda, gotowanie, codzienne urywki z życia.
HASHTAGI
Wydaje się, że mogą nie być tak ważne, jednak zalecamy, aby stosować od 5 do 7.
JAKOŚĆ
Użytkownicy Instagrama są przyzwyczajeni do ładnych obrazków w dobrej jakości, więc nawet przy najlepszym montażu film słabej jakości się nie obroni. Jak osiągnąć wysoką jakość filmu? Najlepiej nagrywać w naturalnym oświetleniu, daje to najlepszy efekt. Jeśli jednak czujesz, że jakość Twoich materiałów jest wątpliwa, zapoznaj się z naszym postem.
PIERWSZE SEKUNDY
Zadbaj o to, by w filmie działo się od początku. Twoim zadaniem jest, by zainteresować najbardziej znudzonego użytkownika, który z nudów scrolluje zakładkę reels. Twój film musi być na tyle ciekawy, by właśnie na nim oglądający zatrzymał się na dłużej.
TIP OD NAS
Aby zwiększyć swoje szanse na większą liczbę wyświetleń rolki, w momencie jej publikowania, zezwól na rekomendowanie jej na Facebooku. Bez obaw, reels nie wyświetli się w Twoich aktualnościach na Facebooku, po prostu trafi w facebookową zakładkę reels. Liczba wyświetleń z Instagrama oraz Facebooka sumuje się.
Jeśli nadal liczycie na to, że Instagram się odmieni i do łask wrócą zdjęcia, to bez chwili namysłu odpowiadamy Wam, że raczej nie. Reels to obecnie jedna z najlepszych form na pozyskanie organicznych zasięgów, dlatego korzystajcie z tego i twórzcie świetne rolki!
A jeżeli szukacie inspiracji, zobaczcie nasze rolki.