Praca w marketingu – jak znaleźć pracę w mediach społecznościowych?
Może już jesteś po kilku wysłanych mailach z załączonym CV lub dopiero chcesz stawiać swoje pierwsze kroki w pracy w marketingu? Jeżeli nie wiesz w jaki sposób skutecznie znaleźć pracę w agencji kreatywnej, gdzie jej szukać i na jakie aspekty warto zwrócić uwagę, przychodzimy z pomocą!
Oto nasze 5 porad, które ułatwią Ci znalezienie wymarzonej pracy.
Dopracuj swoje CV
Wyobraź sobie, że jesteś pracodawcą dostającym codziennie dziesiątki maili z załączonym CV. Co zadecyduje o tym kogo zaprosisz na rozmowę kwalifikacyjną? Zapewne CV, które będzie się wyróżniać na tle innych. I nie mówimy tutaj o latach doświadczeniu i kwalifikacjach, ale o pierwszym spojrzeniu, które może przykuć uwagę i zaciekawić. Jak to osiągnąć? Nie wysyłaj jednego CV do dziesięciu firm! Spraw, by załączony plik wyglądał jakby był stworzony pod tę jedną, konkretną agencję marketingową.
Jak sprawić, by Twoje CV wyróżniało się na tle innych? Znajdź wyróżnik agencji marketingowej – logo, wyróżniająca się czcionka, slogan czy kolorystyka – i postaraj się wpleść ten charakterystyczny element w swoje CV.
Daj follow w mediach społecznościowych
Zaobserwuj na Instagramie konto agencji marketingowej, do której aplikujesz! Przejrzyj ich posty, oglądaj stories i bądź aktywnym obserwatorem. Często agencje marketingowe zanim zdecydują się na publikację ogłoszenia o staż lub pracę w popularnych portalach, uczynią to na swoich profilach w mediach społecznościowych.
Pytaj o pracę
Istnieje powiedzenie:,,Kto pyta, nie błądzi”, które ma swoje odzwierciedlenie także w poszukiwaniu pracy w marketingu. Dziesiątki ogłoszeń o pracę w agencjach kreatywnych mogą przyprawić o zawrót głowy. Jeżeli znasz osobę pracującą w agencji marketingowej, zapytaj się czy nie jest potrzebna kolejna para rąk do pracy. Komunikuj znajomym, by wiedzieli, że aktywnie poszukujesz pracy. Niekiedy, mogą o Tobie wspomnieć pracodawcy, który sam się do Ciebie odezwie z prośbą o przesłanie CV i portfolio.
Wysyłaj CV do agencji marketingowych
Wysyłaj CV…nawet, kiedy agencja marketingowa nie publikuje ogłoszenia o pracę. Często firmy przechowują pliki z CV i portfolio kandydatów,a kiedy poszukują kolejnego pracownika, zaczynają od przejrzenia już posiadanych zgłoszeń.
Działaj w mediach społecznościowych
Chcąc pracować w mediach społecznościowych, Twój profil na Instagramie może okazać się najlepszą wizytówką posiadanych umiejętności. Dopracowane zdjęcia, ciekawe kadry, dobór kolorystyki i spójny feed – jeżeli Twoje konto na Instagramie to posiada, pochwal się tym! Nie zapomij o dodaniu nazwy profilu w CV i upewnij się, że Twój profil jest publiczny.
Jesteśmy pewni, że te porady przybliżą Cię do znalezienie wymarzonej pracy w agencji marketingowej.
A jeżeli szukasz więcej porad marketingowych, znajdziesz je na naszym blogu oraz Instagramie!
Powodzenia!