TikTok Instagram Facebook
Back to top
  /  Marketing   /  Pinterest – wszystko, co musisz wiedzieć o tej aplikacji!
Pinterest

Pinterest – wszystko, co musisz wiedzieć o tej aplikacji!

Pinterest jest jednym z najpopularniejszych mediów społecznościowych na świecie. Chyba nie ma osoby, która chociaż raz nie odpaliła tej aplikacji w celu znalezienia inspiracji. Jest to niekończący się ocean pomysłów, tak naprawdę na wszystko – na urządzenie wnętrz, stylizację, ale również na zdjęcia, filmy itd.

Jeżeli planujecie działania dla swojej marki, to nie możecie przechodzić obojętnie obok aplikacji jaką jest Pinterest.

Głównymi zaletami podejmowania aktywności na Pintereście są:

  • długotrwały ruch – piny skupiają uwagę przez dłuższy czas. Ich żywotność to średnio 3,5 miesiąca, podczas kiedy wpis na Facebooku żyje zaledwie 90 minut,
  • możliwość umieszczania aktywnych linków w każdym pinie,
  • łatwość w obsłudze,
  • bardzo duża aktywność użytkowników – 80% pinów to reposty i repiny,
  • zainteresowane osoby same mogą znaleźć Waszą markę.

O Pintereście wspominaliśmy również w tym wpisie na naszym Instagramie. 

CZYM JEST PINTEREST?

Pinterest kojarzy się większości z estetycznymi zdjęciami i miejscem do poszukiwania inspiracji. I prawidłowo – estetyka w tym medium jest bardzo ważna. Zdjęcia są tu najważniejsze, ponieważ ich zadaniem jest przyciągnięcie uwagi użytkowników. Zadbajcie więc o aspekt wizualny, aby potencjalni klienci sami do Was trafili. 

PIN IT

Jeśli chcecie skutecznie promować Waszą stronę internetową, musicie korzystać z opcji pinowania. Po naciśnięciu w przycisk pin it nastąpi publikacja Waszej grafiki w Pintereście, jednocześnie prowadząca na stronę, gdzie znajduje się zdjęcie. 

SŁOWA KLUCZOWE 

Słowa kluczowe przy opisach są niesamowicie ważne. To pojedyncze słowa oraz kilkuwyrazowe zwroty, które jak najlepiej określają zawartość strony internetowej. Aby dostosować je odpowiednio – używajcie wyszukiwarki Pinteresta. Dobierajcie takie sugestie, które oferuje medium na podstawie wyszukiwanego słowa. Najlepiej działają piny z krótkimi opisami – między 50 a 150 słów. Nie wrzucajcie pinów beż żadnych opisów, ponieważ Wasze wpisy nie będą widoczne dla przeglądających. Dzięki ich użyciu, użytkownicy łatwiej trafią na Wasze treści.

NAJCZĘŚCIEJ WYSZUKIWANE 

Pinterest daje możliwość przeglądania najczęściej wyszukiwanych fraz i słów. Do tego służy Pinterest Trends. Dostępne narzędzie pozwala na wyszukiwanie najpopularniejszych terminów z ostatnich 12 miesięcy. Jeśli akurat nie możecie znaleźć tego, co chcecie, odczekajcie kilka dni, ponieważ Pinterest aktualizuje listę co tydzień. 

PINTEREST TRENDS

BUDOWANIE ŚWIADOMOŚCI WASZEJ MARKI

Dzięki aktywnemu dodawaniu postów na tablicy w Pintereście, docieracie do odbiorców, zwiększając tym samym rozpoznawalność Waszej marki i budując jej reputację. 

ZAANGAŻOWANIE UŻYTKOWNIKÓW

Użytkownicy posiadają funkcję współtworzenia tablicy wraz z marką, przypinając Wasze piny do swojej tablicy. 

Pinterest jest świetnym miejscem, aby stworzyć portfolio marki lub moodboard. Dodatkowo, to medium pełne inspiracji, które możecie wykorzystać do tworzenia Waszych kampanii reklamowych. 

Czy ktoś z Was jeszcze waha się, czy rozpocząć działania na Pintereście? Nie macie na co czekać! To wspaniałe medium, które pomoże Wam trafić z Waszymi produktami do klientów i zbudować ich zaangażowanie.

Opierając Wasze działania marketingowe na Pintereście, możecie naprawdę odnieść sukces!