TikTok Instagram Facebook
Back to top
  /  Social Media   /  Pierwsze kroki na IG
Pierwsze kroki na IG - Cheers Stories

Pierwsze kroki na IG

Początki na Instagramie – czy zawsze muszą być trudne i nieudolne? Jeśli zastanawiacie się jak zostać influencerem lub jak wypromować markę, to jednym z ważniejszych punktów do osiągnięcia jest oczywiście rozwinięcie swojego profilu na Instagramie. Ale od czego zacząć? Co zrobić, aby wybić się na Instagramie? W tym artykule podzielimy się z Wami naszymi poradami, które pomogą Wam stawić pierwsze kroki na Instagramie

 

1. STRATEGIA, SPÓJNA KONCEPCJA PROFILU I OKREŚLENIE ESTETYKI

Po pierwsze – zanim zaczniecie działać nad contentem, zróbcie sobie porządną burzę mózgu i ustalcie strategię oraz konkretne cele. Odpowiedzcie sobie na pytanie co chcecie pokazywać w social media, jakimi treściami chcecie się dzielić, a następnie ustalcie w jakiej estetyce chcielibyście się poruszać. Pomóc Wam w tym może stworzenie moodboardu z inspiracjami, a także przemyślenie lokalizacji do robienia zdjęć, wiodącej kolorystyki i stylu. Skupcie się także na tym, aby Wasz profil dawał odbiorcom jakąś wartość dodaną, dla której będą chcieli go obserwować. Dbajcie także, aby trzymać się ustalonej strategii podczas prowadzenia Instagrama.

2. REGULARNOŚĆ

To bardzo ważna kwestia w rozwijaniu profilu, gwarantujące dobre początki na Instagramie. Zadbajcie o to, aby treści, które publikujecie były dodawane regularnie i po prostu nie dajcie o sobie zapomnieć :). Oprócz tego, że systematycznie dostarczacie odbiorcom treści, to takie działanie pozytywnie wpływa także na algorytm Instagrama. Zwróćcie także szczególną uwagę na regularne publikowanie Instagram Stories – dzięki temu Wasze konto będzie pojawiało się jako jeden z pierwszych profili, które wyświetlą się followersom. 

3. PLANOWANIE CONTENTU

Kluczem do sukcesu przy budowaniu spójnego profilu na Instagramie jest wcześniejsze planowanie contentu. Dzięki temu jesteśmy w stanie przed publikacją ułożyć feed (siatkę profilu) i udostępniać zdjęcia w odpowiedniej kolejności, aby uzyskać estetyczny efekt. Jakie narzędzia mogą pomóc nam w planowaniu feedu? 

  • aplikacje – istnieje wiele aplikacji, w których możecie zaplanować siatkę zdjęć na profil, ale także je edytować lub zmieniać format. My polecamy m.in. aplikację Feed Preview lub UNUM.
Aplikacja - Cheers Stories 1
Aplikacja - Cheers Stories 2
Aplikacja - Cheers Stories 3
  • układanka w Canvie – ten program daje nam możliwość utworzenia siatki z kwadratowych ramek, do których przesłać możemy zdjęcia zaplanowane na feed. W bardzo łatwy sposób możemy je przemieszczać lub podmieniać.
Feed Perla Warsaw
Feed Femma
  • utworzenie albumu w galerii w telefonie – jest to najprostsza opcja (i całkowicie bezpłatna). Wystarczy, że wybrane zdjęcia przeniesiesz do odpowiedniego folderu i tam ułożysz ich odpowiednią kolejność. 
Zapisane zdjęcia - feed

4. BUDOWANIE WIĘZI

Ogromnie ważną kwestią w kontekście rozwijania marki jest budowanie więzi z odbiorcami – to właśnie dzięki zaangażowanym odbiorcom profil zyskuje na popularności i staje się bardziej wartościowy. Jakie są sposoby na budowanie więzi z followersami?

  • REGULARNOŚĆ – nie dajcie o sobie zapomnieć. Zadbajcie o to, żeby posty pojawiały się systematycznie (wpływa to też pozytywnie na algorytm Instagrama). Nie zapominajcie także o byciu aktywnym na Instagram Stories. Regularne dodawanie relacji sprawi, że nasz profil pojawiać się będzie jako jeden z pierwszych przy uruchomieniu Instagrama. 
  • INTERAKCJA – zadbajcie o kontakt z odbiorcami. Odpisywanie na komentarze i wiadomości to podstawa. 
  • ANGAŻOWANIE ODBIORCÓW – dzięki temu, followersi poczują się ważni i chętniej będą angażować się z nasze treści. Korzystajcie także z narzędzi, które oferuje nam Instagram, tj. naklejka “zadaj mi pytanie” na Instagram Stories lub opcja quizu.

 

5. REAL TIME MARKETING

RTM, to reagowanie na trendy i wydarzenia ze świata. Takie działanie może sprawić, że publikowany content stanie się viralem, a o naszym profilu dowie się większa liczba użytkowników. Dlatego koniecznie śledźcie wszystkie premiery popularnych seriali, reagujcie na najnowsze TikTok’owe lub Reels’owe trendy i bądźcie na bieżąco wydarzeniami ze świata show biznesu. 

 

Znacie już podstawy i wiecie od czego zacząć, choć to tylko część naszych porad odnośnie rozwijania swojego profilu w social media. Mamy nadzieje, że Wasze początki na Instagramie będą skuteczne i satysfakcjonujące! Jeśli interesuje Was ten temat, to koniecznie śledźcie nasze konto @cheers.stories, w którym dzielimy się przydatnymi tipami.