TikTok Instagram Facebook
Back to top
  /  Marketing   /  O czym pamiętać tworząc angażujące posty na Instagramie?
angażujące posty

O czym pamiętać tworząc angażujące posty na Instagramie?

Angażujące posty są jedną z głównych i najważniejszych czynności podejmowanych na Instagramie. To właśnie dzięki nim dzielicie się treściami z Waszą publicznością, zbieracie lajki i komentarze. Wiecie, że głównym kluczem do sukcesu jest regularna publikacja? Aby móc angażować followersów, Wasze wpisy muszą być dla nich ciekawe, by mieli chęć podjąć aktywność wobec danego wpisu. Na co zwrócić uwagę, by post był rzeczywiście atrakcyjny? Łapcie naszych kilka sprawdzonych porad!

PIERWSZE ZDANIE COPY

Pierwsza linijka jest najważniejsza. To od niej zależy, czy obserwator rozwinie Wasze copy w całości i przeczyta je do końca. Aby zaintrygować czytelnika i sprawić, że post będzie angażujący, użyjcie takich słów jak:

  • “Czy wiesz, że…”
  • “Kto z Was…?”
angażujące copy

CALL TO ACTION

CTA, czyli wezwanie do działania. Jest to element działań marketingowych, który ma zachęcić odbiorcę to natychmiastowej reakcji, czyli w tym przypadku – podjęcia jakiejś aktywności względem Waszego postu, co w konsekwencji wpłynie pozytywnie na jego pozycjonowanie. Choć najbardziej cenne dla algorytmu Instagrama jest zapisanie wpisu, twórców cieszy niezmiernie pozostawiony komentarz. Jakich zdań używać, by zachęcić odbiorców do interakcji? 

  • “Jeżeli czytasz ten post, zostaw emoji w komentarzu.”
  • “Skomentuj ten post, a ja z chęcią odwiedzę Wasze profile.”

Więcej przykładowych zdań znajdziecie w naszym wpisie na Instagramie

POZYCJONOWANIE MARKI

Częścią strategii jest pozycjonowanie marki. Dzięki niemu będziecie mogli odnaleźć właściwą przestrzeń do podejmowania działań promocyjnych takich jak hasła reklamowe, logo, reklamy. Zadaniem pozycjonowania jest wyróżnienie Was na rynku względem konkurencji. 

Pozycjonowanie marki możecie zacząć bazując na takich czynnikach jak:

  • cena,
  • pochodzenie produktu,
  • płeć,
  • szczególne atrybuty (coś, czego nie ma konkurencja).

Pozycjonując markę pamiętajcie o takich aspektach jak oryginalność, wiarygodność, śledzenie zmian występujących na rynku czy potrzeby klientów.

PYTANIE DO OBSERWATORÓW

Jest pytanie, jest odpowiedź! Starajcie się w swoich treściach przemycać pytanie do obserwatorów. Dajcie im możliwość wypowiedzenia się na dany temat, podzielenia swoją opinią lub doświadczeniem. Niech Wasze treści ich angażują! 

GŁOSOWANIE

Użytkownicy Instagrama uwielbiają decydować! Mamy tu na myśli “niesienie pomocy” twórcy, który nie może się na coś zdecydować. Bardzo popularne stały się angażujące posty oraz stories “to vs. to”. Publikując wpis na Instagramie macie możliwość wgrania aż 10 zdjęć! Wykorzystajcie tę opcję, by Wasi odbiorcy mogli wybrać najlepsze zdjęcie. Zamieście np. foty z sesji i dajcie możliwość głosowania Waszym obserwatorom, które zdjęcie jest wg nich najlepsze. Niech wyłonią zwycięzcę!

angażujące insta stories

TEMATY DLA KAŻDEGO

Niezależnie od tematyki prowadzonego przez Was konta, w każdej branży znajdzie się coś, co dotyka nas w codziennym życiu. Wykorzystujcie te sytuacje w Waszych postach, by jak największa liczba osób mogła odnieść się do nich na podstawie własnych doświadczeń.

ATRAKCYJNOŚĆ POSTA

To, czy post okaże się atrakcyjny dla odbiorcy zależne jest głównie od jego treści, ale nie tylko. Zwracajcie uwagę na to, czy Wasze teksty są czytelne. Aby takie były, podzielcie post na akapity. Długie teksty pisane jednym ciągiem odstraszają i są trudne do przeczytania. Dodatkowo, pamiętajcie o emotkach. Wplatajcie je w swoje copy, aby je wizualnie uatrakcyjnić i nadać trochę luźniejszego charakteru. Dodając odpowiednie emotikony, możecie podkreślić ważniejsze elementy tekstu lub wypunktować komunikaty.

HASHTAGI

Dzięki stosowaniu hashtagów macie możliwość dotarcia do nowych odbiorców. O tym jak odpowiednio dobierać hashtagi dowiecie się z tego wpisu

angażujące copy

Jeśli chcecie odnieść sukces na Instagramie, nie unikniecie publikowania postów. To najbardziej bazowa forma aktywności w tym medium, dlatego nie bójcie się angażować Waszej społeczności. Pamiętajcie o naszych poradach, które na pewno nie raz Wam pomogą!