Nigdy nie rób tego na Instagramie! – najczęściej popełniane błędy
Błędy na Instagramie – spójrzmy prawdzie w oczy, każdy, a przynajmniej znaczna większość użytkowników Instagrama, marzy, by ich konto miało tysiące obserwatorów i stało się źródłem dochodu np. ze współprac z markami. Wiele osób poświęca czas na prowadzenie konta, ale nie zauważa efektów swoich działań. Mimo najlepszych chęci i nakładu pracy Wasze statystyki są niezadowalające?
Poznajcie 7 najczęściej popełnianych grzechów na Instagramie!
1. REGULARNOŚĆ
Zacznijmy od…regularności. Systematyczna aktywność na Instagramie to znak, że jesteście obecni. Publikując swoje treści nieregularnie, z długimi przerwami nie zwiększycie grona swoich odbiorców. Nie oznacza to jednak, że należy wrzucać kilka postów jednego dnia. Zalewając swoich obserwatorów nadmierną ilością publikacji szybko im się znudzicie, jeśli nie zirytujecie. Ustalcie dni i odpowiednie godziny wstawiania postów. W statystykach dowiecie się, kiedy Wasi odbiorcy są najbardziej aktywni.
2. BRAK INTERAKCJI
Będąc w temacie zaangażowanej społeczności, wchodźcie z nią w interakcje! Odpisujcie na wiadomości, komentarze, odwiedzajcie profile swoich obserwatorów, dajcie się im poznać! Zostawiając po sobie znak na innych kontach, zwłaszcza w komentarzach. Pokazujecie się innym użytkownikom Instagrama, których może zainteresować Wasz profil. Dostosujcie swoje wiadomości i komentarze indywidualnie, by Wasi odbiorcy czuli, że naprawdę Was interesują.
3. TIKTOK NA INSTAGRAMIE
Pod żadnym pozorem nie udostępniajcie w rolkach na Instagramie materiałów ze znakiem wodnym TikToka. Nie musimy tłumaczyć, że Instagram i TikTok to platformy konkurencyjne, które walczą o każdego użytkownika. Algorytm Instagrama nie będzie promował filmów, które pochodzą z popularnej aplikacji. Jeżeli chcecie dublować treści z TikToka, koniecznie korzystajcie ze stronki SnapTik. Przed algorytmem Insta nic się nie ukryje!
4. SŁABA JAKOŚĆ WASZYCH MATERIAŁÓW
Instagram kocha estetyczne i dobrej jakości kadry. Nie przykujecie uwagi swoich obserwatorów serwując im niedopracowane materiały. Dodatkowo, musicie mieć na uwadze, że Wasi followersi korzystają z różnych urządzeń. Każdy z nich wyświetli Wasze instastories w innej rozdzielczości. Nie musicie mieć najnowszego sprzętu. Twórzcie swój content w naturalnym oświetleniu, bez kombinacji. Prostota zawsze się obroni. Jeśli jednak chcecie coś zmienić, sprawdźcie nasz post na temat akcesoriów do telefonu, które poprawią jakość Waszych materiałów.
5. HASHTAGI
Hashtagi pozwalają dotrzeć publikacjom poza grono Waszych obserwatorów. Nie używając ich w poście, sami ograniczacie pole działania. Jeśli nie wiecie, jakich hashtagów używać, wybierajcie te, które pasują do tematyki Waszego profilu. Więcej informacji na temat zastosowania hashtagów przeczytacie w TYM wpisie.
6. KUPIENI FOLLOWERSI
Tak, to nadal się praktykuje…Zapomnijcie o kupowaniu like’ów i followersów, jeśli chcecie zbudować zaangażowaną społeczność. Algorytm Instagrama namierzy przypływ podejrzanych obserwatorów. Uwierzcie, że ciężko będzie na nowo zbudować realną społeczność.
7. BRAK SPÓJNOŚCI
Instagram kocha spójność. Nie wrzucajcie postów spontanicznie, mieszając różnego rodzaju zdjęcia, co w efekcie wprowadzi jeden wielki chaos. Zastanówcie się nad estetyką profilu, formą publikowanych treści, by wszystko miało ręce i nogi. Instagramowy feed ma być Waszą wizytówką, to pierwsze, co zobaczy obserwator po wejściu w Wasz profil.
Teraz już wiecie, jakie błędy na Instagramie sprawiają, że Wasze konto może rozwijać się w wolniejszym tempie.
Zapiszcie ten wpis na później, aby w chwili zwątpienia móc do niego wrócić i sprawdzić, czy to co chcecie zrobić w danym momencie, na pewno jest właściwe dla rozwoju Waszego profilu, a jeśli wiecie, że potrzebujecie pomocy, sprawdźcie naszą ofertę.