Jakościowy influencer marketing
Influencer Marketing – na naszym blogu jakiś czas temu pojawił się post opisujący zalety influencer marketingu jakie płyną dla firm, decydujących się na takie działania. Rynek oferuje szeroki wybór osób do kampanii, które mogą zająć się promocją produktów, nasuwa się zatem pytanie, którego influencera wybrać? Jakie działania przyniosą największą sprzedaż i co okaże się najbardziej efektywne pod względem rozwoju profili social media marki?
Jakich influencerów wyróżniamy?
Influencerów można podzielić ze względu na różne kategorie: typ działalności, ilość obserwatorów, charakter i format publikowanych treści. W tym poście skupimy się na podziale influencerów ze względu na wielkość i charakter publikowanych treści, oraz odniesieniu i wpływie na Influencer Marketing.
- NANO-INFLUENCERZY – osoby, które zgromadziły na swoim koncie mniej niż 10 000 obserwatorów. Wbrew pozorom są to osoby wypadające najbardziej wiarygodnie z zaangażowaną grupą odbiorców, którą zwykle stanowi rodzina lub znajomi.
- MIKRO-INFLUENCERZY – liczba followersów na koncie, to ilość od 1000-100 000. Przekrój takich osób jest ogromny i są to osobny, które gromadzą wokół siebie grupę wiernych obserwatorów, którzy wyczekują nowych publikacji. Jest to najliczniejsza grupa influencerów, która jest idealnym wyborem dla marki, która dopiero poznaje świat influencer marketingu.
- MAKRO-INFLUENCERZY – osoby z grupą obserwatorów od 100 000 – 1 000 000. Najlepiej skorzystać z usług tego typu influencerów, jeśli głównym celem marketingowym jest wzrost rozpoznawalności marki. Tak zasięgowi influencerzy gwarantują dotarcie do szerokiego grona odbiorców.
- MEGA-INFLUENCERZY – influencerzy, celebryci, gwiazdy, to osoby, które zgromadziły wokół siebie ogromną społeczność, która wynosi ponad 1 000 000.
Jak zatem wybrać influencera idealnie pasującego do kampanii marketingowej?
Podstawą jest znajomość grupy docelowej swojej marki, ale także grupy odbiorców influencera, jeśli się one pokrywają – zyskuje się odpowiedź. Poza grupą docelową ważna jest jakość stworzonego contentu oraz wiarygodność influencera. Mając te trzy składowe można mówić o jakościowym influencer marketingu.
Co świadczy o tym, że influencer świadczy jakościowe usługi?
- Zaangażowanie na profilu influencera jest dużo ważniejsze niż liczba followersów.
- Naturalność i prawdziwość przekazu komunikatu promocyjnego – wkomponowanie informacji o marce bądź produkcie w jak najbardziej naturalny dla influencera sposób.
- Selekcja współprac przez influencera i łączenie na profilu publikacji nie sponsorowanych ze sponsorowanymi.