Jakie media społecznościowe wybrać dla Twojej firmy?
Facebook, Instagram, LinkedIn, Pinterest, a może TikTok? Czym w ogóle się różnią się od siebie konkretne media społecznościowe? Czy warto mieć konta na kilku platformach? Czy publikowane treści na różnych kontach powinny się różnić? Te pytania zapewne zadają sobie firmy obserwując zmiany na rynku social media. Postaramy się przybliżyć Wam wyróżniki każdego z nich. Poznaj media społecznościowe dla Twojej firmy.
Media społecznościowe dla Twojej firmy – gdzie działać?
Po pierwsze, zastanówcie się jaka jest Wasza grupa docelowa i do kogo chcielibyście dodatkowo dotrzeć ze swoim komunikatem. To pierwsze wytyczne do rozważenia w sprawie wyboru odpowiedniego medium społecznościowego. Jakie są zatem między nimi różnice?
To miejsce zrzeszające różne grupy docelowe. To medium daje nam też wiele możliwości, jeśli chodzi o format publikowanych treści. Facebook łączy ze sobą prywatny content użytkowników, z eksperckimi treściami marek, przez market place, w którym odbywa się sprzedaż, do rozrywki w postaci gier. Ważnym aspektem jest także lokalność, która w szczególności przejawia się poprzez grupy oraz wydarzenia. Nie można zapomnieć także o Facebook Ads, gdzie to właśnie Facebook stanowi główne miejsce kampani reklamowych, które stanowią bardzo ważny aspekt w promowaniu marki. Na koniec warto też dodać, że Facebook pełni też funkcję wizerunkową i to właśnie fanpage zastąpiły niejako strony internetowe firm.
Jest na szczycie w Polsce, jeśli chodzi o popularność i przywiązanie odbiorców. To medium rządzi się własnymi prawami – tutaj bardzo ważnym aspektem są wizualne doznania, estetyczne zdjęcia i interesujące feedy. Nie ma tu zbytnio miejsca na linkowanie i długie opisy. Genialnym narzędziem jest Instagram Stories, które prześcignęło już nawet publikowane posty na feed’zie. Instagram jest też najlepszym miejscem na budowanie zaangażowanej społeczności.
TikTok
Nie powiedział jeszcze ostatniego słowa – to medium rozwija się w zaskakującym tempie i na pewno nas jeszcze zaskoczy. Jego grupa docelowa to głównie osoby młodsze, ale sytuacja ta dynamicznie się zwiększa i coraz więcej starszych ludzi dołącza do TikTtokowej społeczności, a także specjalistów, którzy edukują w zakresie swojej branży. Tutaj jedynym sposobem komunikacji jest video, daje ono jednak wiele możliwości i pozwala na wykazanie się kreatywnością.
Youtube
Ma swoich wiernych widzów, ale także rzeszę odbiorców zaglądających tam sporadycznie. Jest to idealne miejsce do podzielenia się wiedzą ekspercką lub do zaprezentowania oferty. Dodatkowym atutem jest bardzo szeroka grupa odbiorców.
Medium, na którym warto zaistnieć. Oprócz możliwości dotarcia do nowych odbiorców, daje ono też okazję do wsparcia pozycjonowania strony marki. Pinterest to miejsce, w którym można zainspirować odbiorców.
Jest niezbędny podczas rekrutacji i w kontaktach biznesowych. Pozycjonuje również markę jako bardziej profesjonalną. Jest idealnym narzędziem w rozwoju employer brandingu.
Ma on swoich wiernych fanów, lecz nie jest zbyt popularnym medium w Polsce. Przyjął on wydźwięk bardzo biznesowy, polityczny i dziennikarski. Tutaj najważniejsza jest merytoryczna treść i szybkie reagowanie na wydarzenia ze świata.
Mamy nadzieję, że tym wpisem chociaż częściowo przybliżyliśmy Wam różnice pomiędzy głównymi mediami społecznościowymi w Polsce. Które social media są idealne dla Waszej marki? Napiszcie do nas – wspólnie opracujemy strategię rozwoju i dobierzemy odpowiednie narzędzia! Zobaczcie naszą ofertę!