Jak zaanagażować odbiorców, czyli Instagram Story?
Nie da się ukryć, że Instagram Story to miejsce, gdzie użytkownicy Instagrama zaglądają najczęściej. To właśnie relacje na Instagramie, dają twórcom, możliwość bliższego poznania i kontaktu z obserwatorami. Dla wielu osób wciąż zastanawiające, a nawet martwiące bywają jednak wyświetlenia. Prawdą jest, że relacje nie docierają do wszystkich obserwujących profil, a wyłącznie do tej najbardziej zaangażowanej i aktywnej grupy odbiorców.
Jak dowiedzieć się, ile procent z naszych followersów to wierni obserwatorzy profilu? Możecie wykonać łatwe obliczenie:
WYŚWIETLENIA STORIES
_______________________ X 100
LICZBA FOLLOWERSÓW
Jeśli wynik wyszedł mało zadawalający, nie martwcie się! Nie da się dotrzeć do wszystkich, ale zawsze można wdrożyć działania, które mogą zwiększyć Waszą oglądalność. Przybywamy więc z konkretnymi tipami, które pomogą Wam uaktywnić Waszych odbiorców na Instagram Story!
ANGAŻUJCIE ODBIORCÓW
Angażujcie swoich obserwatorów używając narzędzi, które oferuje Instagram Story. Każda z funkcji daje szansę na uaktywnienie Waszego obserwatora. Jedno jest pewne – ludzie lubią kliknięcia, dlatego dajcie im tę możliwość! Korzystajcie z takich opcji jak:
- pytania
- ankieta
- quiz
- odliczanie
- suwak
- Twoja kolej
- link
A CO Z LOKALIZACJĄ?
Dawniej, oznaczając lokalizację na stories, inni mogli zobaczyć Wasze relacje po wejściu w nią (np. Poznań, Warszawa). Potwierdzamy, że od dłuższego czasu ta funkcja przestała być dostępna. Nadal możecie oznaczać lokalizację, ale Wasze stories nie wyświetli się innym po wejściu w nią. Może to jednak być przydatne dla Waszych odbiorców, którzy zainspirują się tym, gdzie spędzacie dzisiejszy wieczór!
OZNACZAJCIE NA RELACJACH
Oznaczajcie inne profile na Instagram Story! Jeśli wrzucacie fotkę swojego outfitu, oznaczcie marki z których pochodzą Wasze ubrania. Jest spora szansa, zwłaszcza jeśli ubranie pochodzi od polskiej marki, że Wasza wzmianka zostanie zauważona i udostępniona na profilu marki. W ten sposób możecie przykuć ich uwagę, co w przyszłości może zaowocować współpracą, a ponadto – istnieje duża szansa, że obserwatorzy marki wpadną także na Wasz profil. A o tym jak pisać do marek o współpracę przeczytacie tutaj.
BĄDŹCIE REGULARNI
Tak jak we wszystkich działaniach podejmowanych na Instagramie, bądźcie regularni. To jedna ze złotych zasad, która pozostaje niezmienna.
MÓWCIE DO KAMERY
Odważcie się i zacznijcie… mówić do swoich obserwatorów. Format wideo ogląda się chętniej niż zdjęcia. Ponadto, dajecie się bliżej poznać swoim followersom. Jeśli zdecydujecie się na nagranie relacji mówionej, nie zapomnijcie o napisach.
NIE SPAMUJCIE!
Regularność jest ważna, ale w tworzeniu relacji pamiętajcie o umiarze. Każdy kolejny kafelek relacji ma zazwyczaj trochę mniejszą liczbę wyświetleń. To całkowicie normalne, jeśli jednak liczba relacji jest bardzo duża…mała szansa, że ktoś dotrwa do jej końca.
ZRÓBCIE CZASEM PRZERWĘ
Nie mówimy tu o miesięcznej przerwie, ale raz na jakiś czas, pozwólcie, by minęły 24 godziny zanim wrzucicie nową relację. To sprawi, że Wasi obserwatorzy zobaczą relację “na świeżo”.
Wiecie już całkiem sporo o działaniu na Instagram Story, dlatego nie pozostaje nam nic innego, aż trzymać za Was kciuki!
Gwarantujemy, że jeśli wdrożycie nasze porady w praktykę, zauważycie zmiany… na lepsze! Zachęcamy Was także do obserwowania nas na Instagramie, gdzie regularnie publikujemy nasze Instagram Story.