Jak sprzedawać szybciej i docierać od razu do konsumentów?
Marketplace na Instagramie nie jest nowym odkryciem. Narzędzie to jest dostępne już od kilku lat. Wiele marek decyduje się na podłączenie tego narzędzia do swoich Instagramowych lub Facebookowych profili. Jakie zalety daje podłączenie tej funkcji?
Czym jest marketplace?
To po prostu forma prezentacji sklepu w social mediach. Produkty są zaciągane ze sklepu (lub bazy danych). Możliwe jest tworzenie kolekcji – dla porządku konsumentów, zgodnie z kolekcjami występującymi wśród Twoich produktów (np. letnie czy jesienne). Każdy produkt posiada swoją stronę z informacjami – opis i detale produktów. Końcową funkcją marketplace jest przekierowanie do kasy.
Jakie są zalety podłączenia tej funkcji?
- Ruch na stronie internetowej – Możliwe jest stworzenie bezpośredniego odnośnika do strony sklepowej, dzięki czemu na stronie tworzy się dodatkowy ruch.
- Konwersja – Social media są miejscem dla właścicieli marek, aby znaleźć i dotrzeć do całkowicie nowych odbiorców. Dzięki temu możliwe jest zebranie zupełnie nowych konsumentów na stronie, co może przełożyć się na konwersje.
- Reklamy ze znacznikami – umożliwiające płatną promocję, na przykład nakierowaną na nowych odbiorców, nieobserwujących marki na Instagramie czy Facebooku.
- Komunikacja premier produktów – możliwość przygotowania odliczania do dnia premiery produktów, która umożliwia odbiorcom zaznaczenie przypomnienia o nadchodzących nowościach.
- Znaczniki produktów – Możliwość oznaczania produktów na zdjęciach, prezentacja produktów w użyciu.
Czy warto korzystać z marketplace?
Często w kampaniach, które tworzymy zauważamy, że posty posiadające oznaczone produkty z przekierowaniem do marketplace zyskują znacznie lepsze wyniki, a działanie jest jakby dwutorowe – efekty widać zarówno na profilu, w marketplace oraz na stronie.
Warto podłączyć marketplace do swojego profilu ze względu na fakt, że jest to darmowe narzędzie, proste do skonfigurowania i zrozumienia.