Jak się wybić na rynku, czyli 5 wyróżników Twojej marki!
Chcesz wkroczyć na rynek z własną marką i nie wiesz od czego zacząć? Niekiedy sam pomysł na biznes, jakkolwiek byłyby on oryginalny, może okazać się niewystarczający, by wybić się na rynku. Co zrobić, aby Twoja marka została zauważona? Postaw na wyróżniki marki, czyli cechy charakterystyczne, które pozostaną w pamięci konsumenta i skłonią go do stania się właśnie Twoim klientem.
Poniżej zdradzamy pięć wyróżników, które każda marka powinna mieć!
Ludzie
Marka to przede wszystkim ludzie, którzy za nią stoją! Daj się poznać, gdyż to może pozwolić Ci na stworzenie wyjątkowo silnej więzi z odbiorcami. Możesz wchodzić z nimi w osobiste dialogi, prowadzić live’y w swoich mediach społecznościowych, odpowiadać na pytania. Zastanowić się jaki kanał komunikacji będzie najlepiej dopasowany do Twojej grupy docelowej i wykorzystaj go. Równie dobrze może nim być Tik Tok lub prywatna grupa na Facebooku.
Jeżeli nie wiedzieliście, my także taką grupę posiadamy, gdzie przemycamy więcej marketingowych porad! Aby do niej dołączyć, kliknij tutaj.
Reklama
Stwórz coś chwytliwego, co przyciągnie potencjalnych klientów i sprawi, że to właśnie twoja marka zapadnie im w pamięci. W końcu kto nie kojarzy świątecznych spotów reklamowych Allegro lub piosenki Shoppy, która nie potrafi wyjść z głowy? Twoja marka także może stworzyć wyróżniającą się reklamę, która pozwoli jej wybić się na rynku. Może nią być współpraca z influencerem lub zabawny content na TikToku.
Produkt
Zastanów się dlaczego, to właśnie Twój produkt jest wyjątkowy. Jeżeli chcesz, by dostarczał klientowi unikatowych emocji, zadbaj o detale. Dodaj ręcznie wypisaną karteczkę z podziękowaniem za zakupy z imieniem klienta, tak jak robi to Starbucks na kubkach kawy. Spraw, by twoi odbiorcy poczuli się zauważeni, jakby produkt był stworzony z myślą o nich.
Dodatkowe benefity
Co więcej możesz zaoferować swoim odbiorcą? Dodatkowymi korzyściami marki mogą być konkursy, wspólne wyzwania, zniżki lub dostęp do dodatkowych treści np. w postaci newslettera lub prywatnej grupy.
Własny wyróżnik
Nie podążaj za każdym trendem zauważonym u innych. Kluczem, by wybić się na rynku jest wybór jedynie tych trendów, które są spójne z wizerunkiem Twojej marki oraz jej wartościami i pomyśl jak kreatywnie możesz je wpleść w swoją komunikację marketingową.
Bez względu na to, czy Wasza marka jest już na rynku latami, dopiero stawia swoje pierwsze kroki, czy pomysł dopiero rodzi się w Waszych głowach, mamy nadzieję, że te 5 wyróżników okażą się dla Was pomocne.
A jeżeli poszukujecie więcej porad, znajdziecie je na naszym blogu oraz Instagramie!