Jak pisać do marek o współpracę?
Uważacie, że zbudowaliście fajną społeczność na Instagramie, która lubi Wasze treści i chcielibyście zacząć na tym zarabiać? Trafiliście w idealne miejsce, jeśli chcecie dowiedzieć się, jak odpowiednio przygotować wiadomość z zapytaniem o współpracę. Musicie pamiętać, że liczba followersów przestała mieć dla marek już tak duże znaczenie. Coraz więcej firm podejmuje współpracę z mikro influencerami, aby dotrzeć do bardziej niszowej lub po prostu bardziej zaangażowanej społeczności.
JAK NIE ZACZYNAĆ WIADOMOŚCI O WSPÓŁPRACĘ?
Zanim przejdziemy do właściwego tematu, zdradzimy Wam, czego nigdy nie pisać. Uwierzcie nam na słowo, nie ma nic bardziej irytującego jak wiadomość… ” Współpraca? ”. Po wysłaniu takiej treści bądźcie pewni, że zostaniecie zignorowani. Możecie mieć najlepszy content i tysiące followersów, ale taka wiadomość zostanie odebrana jako brak szacunku do adresata i profesjonalizmu. Nikt nie będzie chciał nawet przejrzeć Waszego konta. Zastanówcie się również, czy swoim profilem wpisujecie się w brand marki. To, co macie zaprezentować na swoim profilu musi być zgodne z Wami i treściami, które do tej pory publikowaliście.
Zakładamy, że skoro czytacie ten artykuł, z Waszym kontem jest wszystko w porządku i znacie wartość swojej pracy, jaką wkładacie w tworzenie profilu. Do marki możecie napisać wiadomość prywatną na Instagramie lub po prostu wysłać maila.
OD CZEGO ZACZĄĆ?
Jeśli chcecie zawalczyć o współpracę z marką, przede wszystkim – przedstawcie się. Musicie sobą zainteresować osobę, która siedzi po drugiej stronie. Napiszcie parę słów o sobie i Waszej działalności w social mediach, po prostu – dajcie się poznać.
Po drugie, wspomnijcie o tym, dlaczego w ogólne chcielibyście podjąć współpracę. Jeżeli znacie produkty marki, używacie ich na co dzień, jesteście wiernymi fanami, wspomnijcie o tym!
Jako następny punkt przedstawcie korzyści płynące dla marki z podjętej z Wami współpracy. Dobrze zastanówcie się nad tym, co naprawdę możecie zaoferować firmie. W tym momencie możecie zaproponować Wasz pomysł na realizację współpracy, to świadczy o Waszym zaangażowaniu i kreatywności. Może w zamian za ich produkty, będziecie mogli zrobić piękne zdjęcia, które wykorzystają w swoich mediach społecznościowych?
Fajnie jest stworzyć swój media kit, czyli coś w rodzaju portfolio. Nie jest to jeszcze zbyt popularne w Polsce, dlatego na pewno się tym wyróżnicie, a poza tym pozwoli Wam zebrać wszystkie powyższe punkty w jednym miejscu. Media kit możecie stworzyć w formie prezentacji (PDF), gdzie będziecie mieć wszystko w jednym miejscu.
Pamiętajcie, że podejmując jakąkolwiek kooperacje z marką, musicie nie tylko nadal pozostać sobą, ale także utożsamiać się z danym produktem, aby przed gronem swoich odbiorców być autentycznym. Na zysku z danej współpracy zależy nie tylko Wam. Zwycięzcami powinni być Wasi odbiorcy, Wy sami oraz marka. Trzymamy kciuki za Wasze wiadomości i życzymy samych owocnych współprac! Pochwalcie się nam w wiadomości na Instagramie!