Jak dobrze prowadzić profil w mediach społecznościowych?
Jak dobrze prowadzić profil w social mediach? To pytanie zadają sobie zapewne pracownicy wielu firm. Lata doświadczeń nauczyły nas, że nie ma na to jednej odpowiedzi – praca w social mediach jest bowiem bardzo złożonym procesem. Wypunktowaliśmy natomiast najważniejsze kwestie, którymi powinno się kierować prowadząc profil w social mediach.
1. Załóż konto i uzupełnij wszystkie informacje. Uzupełnij profil w social mediach.
Zacznijmy od podstaw, czyli uzupełnienie najważniejszych informacji na profilu. Rzetelnie przygotowane opisy świadczą o profesjonalności marki. Ważnym aspektem jest także odpowiedny dobór grafik typu zdjęcie profilowe, cover photo, ale także uzupełnienie zakładek wraz z dedykowanymi miniaturkami. Dobrze dostosowany i opisany profil to baza, na której możemy budować jego dalszy rozwój.
2. Zadbaj o estetykę.
Może wydawać się to banalne, ale niestety nie jest to tak oczywista kwestia dla wszystkich użytkowników mediów społecznościowych. Oczywiście, mówi się, że o gustach się nie dyskutuje, ale w niektórych przypadkach obiektywnie stwierdzić można, że estetyka prezentowana na profilu nie jest na najwyższym poziomie. Co zrobić, żeby publikowany content był przyjemny dla oka? Przede wszystkim trzeba zwrócić uwagę na jakość zdjęć i zadbać o to, żeby rozdzielczość była jak najwyższa. Kolejną ważną kwestią jest wybór motywu przewodniego i określenie komunikacji wizualnej marki. Social media lubią, kiedy content jest spójny i przewija się przez niego wiodący motyw przewodni. Jednym ze sposobów na osiągnięcie spójności profilu jest wykorzystanie presetów, które ujednolicą zdjęcia i wyróżnią profil na tle konkurencji.
3. Bądź obecny i konsekwentny.
Nie da się stworzyć prężnie rozwijającego się profilu, bez konsekwencji w dodawaniu postów i bez częstej dostępności dla odbiorców. Bardzo ważne jest to, aby komunikacja była autentyczna, a kontakt z widzami regularny. To idealne warunki do tworzenia zaangażowanej społeczności.
4. Bądź autentyczny.
Jest to kwestia, którą warto rozwinąć. Social media potrafią zdemaskować pewne nieścisłości, dlatego bycie szczerym z odbiorcami i autentycznym to klucz do sukcesu. Kolejna sprawa to działanie zgodne z wyznawanymi wartościami i trzymanie się własnych zasad – użytkownicy doceniają taką komunikację, która stanowi podstawę do budowania lojalnej grupy odbiorców.
5. Nigdy nie idź na skróty!
W dzisiejszym świecie pojawiają się wiele propozycji ominięcia tradycyjnego budowania społeczności i wybrania łatwiejszej drogi osiągnięcia celów. Nie jest to jednak dobra strategia działania. Każde “pójście na skróty” prędzej, czy później odbije się na profilu negatywnym skutkiem. Dlatego nie polecamy kupowania lajków, korzystania z wszelkich botów do pozyskiwania follow, ani innych tego typu narzędzi. Oprócz kar ze strony Facebooka (m.in. ban na określony okres lub zablokowanie profilu), takie działania są też źle odbierane przez użytkowników.
To tylko kilka najważniejszych wytycznych, które stanowią podstawę działań przy prowadzeniu profilu marki w social media. Mamy nadzieję, że wdrożycie te zasady w swoich kontach firmowych :).