TikTok Instagram Facebook
Back to top
  /  Marketing   /  Ile zarabia influencer?
Ile zarabia influencer

Ile zarabia influencer?

Influencer marketing to obecnie jedna z najlepszych form reklamy dla Waszej marki.  Współpraca z influencerem niesie ze sobą wiele korzyści dla firmy, pozwala dotrzeć do nowych grup konsumenckich zdobywając tym samym ich zaangażowanie. W Internecie nie brakuje spekulacji na temat tego ile zarabiają influencerzy. Sposobów wynagrodzeń pracy osób aktywnych w social mediach jest kilka. Sprawdźcie, jak wygląda to w praktyce!

Influencer marketing

BARTER

Choć budzi wiele kontrowersji, wciąż jest jedną z najpopularniejszych form współpracy. Czym jest barter? Barter polega na wymianie towarów lub usług, których wartość powinna być taka sama. Dla marek to najlepsza forma współpracy, ponieważ nie wymaga nakładu finansowego, dodatkowo, często jest gwarancją contentu, który zapewnia influencer. Jako influencer, warto zwrócić uwagę na to, czy utożsamiamy się z danym produktem, aby w oczach naszych obserwatorów pozostać wiarygodnym i uczciwym. Marki często nadużywają propozycji rozliczeń barterowych. W sytuacji, jeśli influencer jasno zaznacza, że nie współpracuje w formie barterowej, nietaktowne może być proponowanie tego rozliczenia.

WYNAGRODZENIE FINANSOWE

Najbardziej pożądana forma współpracy to taka, za którą zarobimy pieniądze adekwatne do wykonanej pracy. W tym miejscu należy liczyć się z ryzykiem, że płaca, którą jako influencer zaproponujemy marce, może spotkać się z odmową i do współpracy nie dojdzie. Jak zatem odpowiednio przekalkulować swoje wynagrodzenie? Przede wszystkim oceńcie nakład swojej pracy. Zastanówcie się, ile czasu i energii potrzebujecie, aby zrealizować daną kampanię. Dodatkowo, na wysokość Waszego wynagrodzenia ma wpływ liczba obserwatorów oraz ich realne zaangażowanie na profilu. To w końcu potencjalni klienci marki, która chce podjąć z Wami współpracę influencerską.

AFILIACJA

Program afiliacyjny polega na umieszczeniu przez influencera linku, dzięki któremu za każde kliknięcie, otrzyma on wynagrodzenie. To bardzo uczciwa forma współpracy dla obu stron. Zadaniem influencera jest wytłumaczenie swojej społeczności, jak działa dana promocja, przedstawienia jej w taki sposób, aby była atrakcyjna dla obserwatorów. Link powinien zostać umieszczony w sposób nienachalny, zachęcający do kliknięcia. Zyski, które zbierze marka zależą wyłącznie od zaangażowania influencera i aktywności jego obserwatorów. 

ROZLICZENIE MIESZANE

Sposób ten polega na rozliczeniu w formie finansowej oraz barterowej. 

PACZKI PR

A co z paczkami PR? Choć w pierwszej chwili można pomyśleć, że są formą współpracy barterowej, nic bardziej mylnego. Paczki PR nie są sposobem rozliczania współpracy, to dobrowolny prezent od marki, a to, czy jako influencer zaprezentujecie zawartość danego podarunku, zależy tylko i wyłącznie od Was. 

 

Choć wielu nadal ciężko zrozumieć, influencing stał się zawodem wymagającym naprawdę sporego nakładu pracy, by móc dostarczyć swoim obserwatorom to, co chcą u Was zobaczyć. Wymaga odpowiedniego zaangażowania, wiedzy i czasu, co wiąże się w efekcie z chęcią zdobycia wynagrodzenia. Jeśli prowadzicie firmę i chcecie podjąć pierwszą współpracę z Influencerem, poznajcie naszą ofertę

 

Nie zapomnijcie odwiedzić także nasze profile na TikToku i Instagramie!