TikTok Instagram Facebook
Back to top
  /  Marketing   /  Dlaczego Instagram ucina zasięgi?
Dlaczego Instagram ucina zasięgi?

Dlaczego Instagram ucina zasięgi?

Pewnie nie jesteśmy jedynymi osobami, które zauważyły, że od pewnego czasu Instagram ucina zasięgi. Będąc twórcą w mediach społecznościowych lub prowadząc profil marki, może być to niezwykle demotywujące, kiedy treści docierają jedynie do garstki osób.

Zanim przejdziemy do tego, co zrobić, by zwiększyć zasięgi na Instagramie, warto zrozumieć dlaczego Twórcy, którzy działają w tej aplikacji latami, tracą liczbę wyświetleń. 

Normalnym jest to, że mając nawet 100k obserwatorów, można mieć gorszy czas i mniejsze zasięgi. Jednakże ciągłe zmiany twórców i ulepszenia, sprawiają, że algorytm ucina liczbę wyświetleń. Kolejną kwestią jest fakt, że użytkowników Instagrama, a tym samym konkurencyjnych kont jest coraz więcej, a zostanie zauważonym coraz trudniejsze, choć nie niemożliwe. 

Poniżej zdradzamy nasze sprawdzone sposoby na zwiększenie zasięgów na Instagramie:

Czas publikacji

Czas, w którym publikujesz posty, rolki, a nawet stories ma kluczowe znaczenie w zwiększeniu wyświetleń. Oczywiście najlepiej publikować content wtedy, kiedy najwięcej Twoich obserwatorów jest w danym momencie online. Jak sprawdzić kiedy followersi są najbardziej aktywni? Wystarczy, że wejdziesz w zakładkę ,,Najbardziej aktywne pory” w statystykach swojego profilu.  

PORY PUBLIKACJI POSTÓW

Regularność

Już kilkukrotnie o tym pisałyśmy, że nie ma nic gorszego niż brak regularności w postowaniu. Prowadząc własne konto, konsekwentnie publikuj treści, by przypominać o sobie swoim obserwatorom. 

Reels

Format video w zawrotnym tempie wyparł klasyczne posty na Instagramie, a algorytm bardzo chętnie promuje i podrzuca użytkownikom rolki, o których pisałyśmy także w tym wpisie. Jako dowód tego, że krótkie filmiki potrafią dotrzeć do ogromnej liczby osób, niekoniecznie was obserwujących, spójrzcie na poniższe statystyki:

INSTAGRAM UCINA ZASIĘGI

Treści edukacyjne i karuzele

Czyli wartościowe posty, które nie tylko zaciekawią treścią Twoją grupę docelowa, ale także zachecą ich do zapisania lub udostępnienia posta. Im więcej interakcji z postem, tym chętniej algorytm Instagrama ukaże ten post większej liczbie odbiorców.

Lokalizacja postów

Publikując posty, nie zapomnijcie o dodaniu lokalizacji. Wielu użytkowników traktuje Instagram jako miejsce pełne inspiracji, wpisując w wyszukiwarkę nazwę konkretnego miejsca. Jeżeli dodaliście lokalizację do swojego zdjęcia, ma ono możliwość dotarcia do większej ilości osób.

Mamy nadzieję, że ten wpis pozwoli Wam na zwiększenie zasięgów na profilu. A po więcej social mediowych porad zapraszamy na nasz Instagram!