TikTok Instagram Facebook
Back to top
  /  Social Media   /  Czy adsy w 2022 roku mają w ogóle sens?
Adsy wpis blogowy Cheers Stories

Czy adsy w 2022 roku mają w ogóle sens?

Czy adsy w 2022 roku mają sens? Płatne promocje reklamowe dostępne w social mediach nie są już nowością. Możliwości konfiguracji reklam ciągle rosną, a Facebook/Instagram wychodzą stale z nowymi możliwościami rozwoju i doprecyzowania przekazów reklamowych.

Czy warto inwestować w płatne przekazy reklamowe w 2022? Odpowiadamy i analizujemy efekty!

 

Gdzie skonfigurować płatne reklamy?

Ustawienie płatnych kampanii reklamowych umożliwiają nam narzędzia takie jak:

  • Facebook Manager (zawierający zarówno możliwość skonfigurowania kampanii na Facebooku jak i Instagramie),
  • TikTok Business z zakładką TikTok Ads (oferujący skonfigurowanie kampanii dla profili biznesowych. Ciekawym tipem jest również zakładka „Inspiration”, w której znajdziemy przykłady kampanii dla różnorodnych marek, przeprowadzonych właśnie na TikToku!
  • Promowanie postów z poziomu platformy Facebook lub Instagram (możliwość dostępna bezpośrednio pod postem, oznaczona „Promuj”).

Promowanie postów z poziomu platformy TikTok (możliwość dostępna bezpośrednio w opcjach pod filmem, nie wymagająca posiadania konta firmowego, wykorzystująca jednak wirtualną walutę, dostępną tylko na platformie TikTok. Waluta ta to ukłon w stronę twórców, którzy aktywnie działają na tym kanale, tworzą live i interakcje z odbiorcami, bowiem jednym ze źródeł pozyskania waluty jest właśnie otrzymanie jej od fanów).

Efekty płatnych kampanii – co możemy osiągnąć?

Cele i motywacje do skonfigurowania reklamy mogą być zupełnie różne. Spośród możliwości, efektem kampanii może być m.in. konwersja, ruch, nowi obserwatorzy czy zaangażowanie. W zależności od dobranej możliwości, koszt kampanii oraz interakcji – kliknięcia, wejścia w link lub zakupu mogą być całkowicie różne. Najtańsze są mało angażujące efekty kampanii, jak po prostu wyświetlenie czy dotarcie do najszerszej grupy odbiorców. Najdroższe są natomiast bardzo angażujące aktywności typu zakup. W teorii – zakup to zawsze jeden z czołowych celów stworzenia kampanii reklamowej. Dlaczego więc nie warto zawsze kierować kampanii (tylko) na konwersje? Jest kilka powodów:

  1. Profil nie posiada jeszcze obserwatorów, wygląda niewiarygodnie i konwersja (sprzedaż) jest mało realna.
  2. Jest to jedna z pierwszych kampanii na profilu, a konfigurujący nie znają odpowiednich grup docelowych, przekazy wówczas “rozpływają się”.
  3. Oferta produktów nie jest szczególnie różnorodna, w związku z czym szansa wpisania się w gust masowej grupy odbiorców jest mało realna.
ADSY - CHEERS STORIES

Źródło: Reklamy Facebook / Klient AZZEAL

Gdzie najlepiej umiejscawiać reklamy?

To zależy od tego, jaki efekt chcemy osiągnąć. Jeśli chcemy wypromować tylko post i zebrać jak najwięcej polubień czy komentarzy, wystarczy, że zdecydujemy się na umiejscowienie postu tylko w aktualnościach. Taką konfigurację możemy zrobić nawet w najprostszy sposób, z poziomu samej platformy. Jeśli jednak zależy nam na dotarciu do nowych odbiorców i poinformowaniu np. o wyprzedaży, nowej kolekcji czy resotcku na stronie warto rozważyć jak najwięcej miejsc, w których pojawi się reklama. Decyzja taka wiążę się jednak z większym zaangażowaniem w tworzeniu kampanii, ponieważ warto jest dopasować sposób wyświetlania się w każdym miejscu, co wymaga stworzenia minimum trzech wymiarów grafik – kwadrat, prostokąt pionowy oraz poziomy. 

Reklama - Cheers Stories

Źródło: Instagram / reklama AZZEAL

Czy warto inwestować w reklamy?

Naszym zdaniem – jak najbardziej. Warto jest jednak tworzyć naprawdę dobre jakościowo kampanie. Adsy to nie jest już nisza i niedopracowane przekazy reklamowe mogą zostać naprawdę negatywnie odebrane, psując tym samym PR marki. Lista marek decydujących się na działania adsowe ciągle rosnie. Nie brakuje też kryzysów związanych ze złym timingiem, dwuznacznymi treściami czy niewłaściwą konfiguracją reklam. 

Powszechne są też przestrzelone budżety, które mają miejsce ze względu na brak moderacji kampanii, bieżącego wyciągania wniosków czy lepszego dopasowywania grupy odbiorców. Dla początkujących zawsze rekomendujemy od rozpoczęcia swojej adsowej przygody z niskimi, wręcz testowymi budżetami i bieżące reagowanie na to, co się świetnie sprawdza na danym profilu czy w określonej grupie.