TikTok Instagram Facebook
Back to top
  /  Porady   /  Co zrobić, kiedy nie masz pomysłu na posty dla marki?
Post blogowy - Cheers Stories 3948

Co zrobić, kiedy nie masz pomysłu na posty dla marki?

Pomysły na post – skąd je czerpać? W życiu każdego Social Media Ninja przychodzi taki moment, w którym skończyły się pomysły… Mamy jednak na to sposób! Istnieją bowiem tematy uniwersalne, które zawsze się sprawdzą i urozmaicą publikowany przez nas content. Oto kilka naszych sprawdzonych pomysłów:

1. KALENDARZ ŚWIĄT NIETYPOWYCH

Ten kalendarz to niekończące się źródło pomysłów na posty – jesteśmy pewni, że każda firma znajdzie chociaż jedno święto, które spokojnie można powiązać ze swoją marką lub produktem. Co więcej, użytkownicy mediów społecznościowych bardzo pozytywnie odbierają treści odnoszące się do wyjątkowych świąt i okazji, dlatego warto jest z tego korzystać. Dzień Pizzy, Dzień pozytywnego myślenia, Dzień czystego stołu… – ta lista jest naprawdę długa i niejednokrotnie potrafi zaskoczyć.

2. OBSERWOWANIE WYDARZEŃ ZE ŚWIATA I POPKULTURY

RTM, czyli Real Time Marketing jest obecnie bardzo pożądany w świecie Social Media. Dobry marketingowiec wie jak reagować na trendy i jak odpowiednio nawiązać do aktualnych wydarzeń na świecie. Warto jest więc śledzić premiery popularnych seriali, terminy rozdania nagród lub np. ważne mecze. Reagować możecie także na internetowe afery lub aktualnie popularne tematy – “podpinając się” pod taką dyskusję, można zyskać duży wzrost zainteresowania na profilu. 

Pomysły na posty - blog Cheers Stories 2

Przykład posta nawiązującego do premiery serialu Euforia.

Źródło: Facebook WS Academy

3. KOMUNIKACJA DOSTOSOWANA DO PORY ROKU I POGODY

Otaczająca nas aura to temat bardzo uniwersalny i dotyczy wszystkich, dlatego zawsze dobrze sprawdzi się także w mediach społecznościowych. Zmiany pór roku, pojawienie się wyczekiwanego śniegu lub początek lata to pomysły, które zawsze są bardzo miło odbierane przez użytkowników, więc warto zahaczyć o nie w komunikacji. 

Pomysły na posty - blog Cheers Stories 3

Źródło: Facebook posnania.eu

4. DOSTARCZENIE ROZRYWKI 

Kolejnym pomysłem na uniwersalne posty są różnego rodzaju zabawy, plansze i angażujące quizy. Dobrze przemyślane posty tego typu, potrafią wygenerować bardzo dużą aktywność. Odbiorcy chętnie biorą udział w takich zabawach. Sprawdzoną opcją są różnego rodzaju “wykreślanki” typu “znajdź słowa”, rebusy, quizy np. Sprawdzające wiedzę o produkcie oraz formaty to vs. to. Pamiętajcie też, że w takich działaniach bardzo ważne jest odpowiednie copy, które zachęci do wzięcia udziału w zabawie.

Pomysły na posty - blog Cheers Stories 4

Źródło: Facebook posnania.eu

Social Media dają nam duże pole do wyrażania kreatywności – jest to miejsce, w których przyjmie się każdy pomysł (nawet ten najbardziej szalony). Dlatego kiedy dopadnie Was “kryzys twórczy” i zabraknie pomysłu na content, mamy nadzieję, że nasze propozycje pomogą Wam go urozmaicić. Po więcej naszych sprawdzonych tipów, gdzie znajdziecie także pomysły na post wpadajcie na nasz Instagram: https://www.instagram.com/cheers.stories/