TikTok Instagram Facebook
Back to top
  /  Social Media   /  5 powodów, dlaczego warto wykorzystać Influencer Marketing do rozwoju Twojej firmy
NAGŁÓWEK - Tekst blogowy Influencer Marketing Cheers Stories

5 powodów, dlaczego warto wykorzystać Influencer Marketing do rozwoju Twojej firmy

Trzeba mieć świadomość tego, że influencer marketing z każdym rokiem, miesiącem i dniem zyskuje coraz bardziej na znaczeniu i nie bez powodu coraz więcej firm decyduje się na skorzystanie z tego narzędzia. W biznesie trzeba próbować nowych rozwiązań i wykorzystywać potencjał social mediów. W tym przypadku potencjał rozwojowy i szereg korzyści jaki niesie za sobą influencer marketing jest ogromny. 

Siła Influencer Marketingu

Z czego tak naprawdę wynika siła influencer marketingu? Potencjalni klienci danej marki obserwują influencerów, dzięki czemu są w stanie uzyskać informacje na temat konkretnych produktów i przekonać się, czy warto w nie inwestować. W taki właśnie sposób w dużej mierze kształtuje się opinia konsumentów i wzbudza chęć posiadania. 

Influencer Marketing - Blog Cheers Stories

Najważniejsze korzyści, które płyną ze współprac marek z influencerami: 

1. TRAFIENIE Z KOMUNIKATEM DO KONKRETNEJ GRUPY DOCELOWEJ

– grupa followersów influencera może być grupą docelową Twojej marki, produktu. Zanim jednak podejmie się decyzję o podjęciu współpracy warto zapoznać się z demografią konta influencerów tak, by zweryfikować trafność grupy potencjalnych klientów Twojej marki ze względu na płeć, wiek oraz miejsce zamieszkania. Wychodząc z założenia, że obserwatorzy darzą osobę zaufaniem i mają określony obszar zainteresowań tożsamy z publikacjami influencera, najprawdopodobniej zainteresują się także produktem należącym do Twojej marki. 

2. WZROST ROZPOZNAWALNOŚCI MARKI

– jeśli decydujesz się na rozszerzenie portfolio produktór Twojej marki o kolejne, wypuszczasz całkiem nową, nieznaną jeszcze nikomu linię produktów lub jesteś nową marką na rynku – najszybszym sposobem na wzrost rozpoznawalności jest skorzystanie z zasięgowego influencera, którzy przekaże komunikat o Twojej marce szerokiemu gronu odbiorców, konsekwencją tego jest także wzrost wiarygodności marki.

3. CONTENT DLA TWOJEJ FIRMY

– większość współprac na linii marka – influencer polega na przygotowaniu contentu w postaci zdjęć lub video w oparciu o konkretny, sprecyzowany brief zawierający wytyczne zahaczające o różne obszary – ten wątek rozwijamy w innym poście (link). Im bardziej sprecyzowany brief, o tyle łatwiej uniknąć rozczarowania w kontekście przygotowanego przez influencera contentu. Wraz z zawarciem umowy, następuje przekazanie praw autorskich do stworzonych materiałów, które marka może wykorzystać na swoich mediach społecznościowych i nie tylko. Zakres i wynagrodzenie za współpracę ustala się oczywiście z influencerem – podpowiedź od nas, warto jest wydać dodatkową kwotę na uzyskanie zgody na promowanie postów z wizerunkiem danej osoby, to dodatkowo umocni pozycję marki oraz jej wiarygodność. 

4. WZROST SPRZEDAŻY

– to jeden z kluczowych celów, który przyświęca markom podejmującym decyzję o konkretnych działaniach marketingowych. Social media oferują wiele narzędzi, z którzych można skorzystać w kontekście influencer marketingu, by jak najlepiej wpłynąć na wzrost sprzedaży produktów. Do takich narzędzi zalicza się choćby opcja dodawania linków do produktów na Instagram Stories bądź w Instagramowym BIO. Warto wykorzystać także możliwiość zamieszczenia linku w opisie filmu opublikowanego na YouTube. Generując dla influencera kod zniżkowy, marka jest w stanie określić ilość sprzedanych produktów, a co za tym idzie ocenić efektywność kampanii. 

5. POZYTYWNE POSTRZEGANIE MARKI

– nawiązując współpracę z influencerem masz prawo do określenia warunków współpracy, ma które oczywiście muszą zgodzić się obie strony. Oczekując od influencera wydania pozytywnej opinii na temat produktu Twojej marki po uprzednim jego przetestowaniu zyskujesz tym samym przychylność jego grupy odbiorców, która momentalnie zyskuje chęć przetestowania produktu. Należy jednak pamiętać o tym, by dobierać do kampanii influencerów wiarygodnych, pasujących idealnie profilem do charakteru Twojej marki. 

Influencer Marketing - Blog Cheers Stories 2

Jak zacząć wykorzystywać Influencer Marketing?

Jeśli zastanawiasz się nad skorzystaniem z influencer marketingu, ale nie wiesz od czego zacząć oraz jacy influencerzy będą odpowiednim wyborem pod kątem płynących ze współpracy korzyści – zapoznaj się z naszą ofertą. Zajmujemy się wyszukiwaniem influencerów do współpracy, przygotowujemy brief, weryfikujemy przebieg współpracy i odpowiadamy za akcept materiałów, dbamy o bezpieczeństwo pod kątem prawnym i przesyłamy całkowity raport z działań, z przedstawieniem efektów.

Influencer Marketing - Blog Cheers Stories 3