TikTok Instagram Facebook
Back to top
  /  Social Media   /  5 powodów, dlaczego Twoja marka powinna być na TikToku?
Marka na TIkTOku234

5 powodów, dlaczego Twoja marka powinna być na TikToku?

TikTok już dawno przestał być platformą wyłącznie dla dzieci i młodzieży. Stał się teraz gigantem, który aktualnie jest jednym z ważniejszych mediów społecznościowych. Ma też ogromny potencjał zasięgowy i sprzedażowy, dlatego warto, aby już teraz Twoja marka go wykorzystała. Oto 5 najważniejszych korzyści z tego płynących:

1. Pozytywny wizerunek marki

TikTok to nowe medium, które rządzi się swoimi prawami – zdecydowanie różni się od kanałów, do których się przyzwyczailiśmy. Przede wszystkim content tam publikowany jest bardziej autentyczny i o wiele bardziej luźny. Jest to miejsce, gdzie możemy pokazać się z zupełnie nowej strony, pokazać dystans do siebie i marki oraz zyskać pozytywny wizerunek.

Marka na TikToku - wpis
Marka na TikToku - wpis 2

2. Zwiększenie zasięgów 

Pamiętacie, jak kiedyś posty na Instagramie wyświetlały się chronologicznie? To były czasy, prawda? Wtedy nasze zdjęcie mogło dotrzeć do bardzo dużej grupy odbiorców bez względu na liczbę followersów. W algorytmie Instagrama zaszły jednak zmiany – aktualnie zasięgi postów są mocno ograniczane. A jak to jest na TikToku?

O algorytmie TikToka nie można powiedzieć, że jest chronologiczny,  ale trzeba przyznać, że jest o wiele korzystniejszy niż Instagramowy. Nie trzeba być popularnym twórcą, aby nasz tiktok zyskał milionowe zasięgi. Warto też dodać, że te świetne wyniki można osiągać organicznie. Platforma TikTok to dowód na to, że dobry pomysł i świetna realizacja może przynieść sukces. 

 

3.Nowa grupa odbiorców 

Nie da się ukryć, że największą grupą użytkowników TikToka są osoby klasyfikujące się do Generation Z, czyli urodzone po roku 1995 – ci odbiorcy nie są szczególnie aktywni na Instagramie i Facebooku, a TikTok jest miejscem, w którym z łatwością można do nich dotrzeć. Nie jest to jednak jedyna grupa odbiorców – platforma ta staje się coraz bardziej popularna wśród osób starszych, a przekrój wiekowy użytkowników z roku na rok się powiększa. 

 

4. Naturalne lokowanie produktu – potencjał sprzedażowy

Użytkownicy TikToka o wiele łagodniej przyjmują posty sponsorowane, niż dzieje się to na Instagramie. Format wideo daje nam dużo możliwości do tego, aby w luźny i naturalny sposób ulokować produkt, który chcemy wypromować. Dodatkowo zabawny klimat TikToka pozwala na kreatywne przedstawienie reklamy.

 

5. Employer branding – pokazanie firmy od środka 

TikTok jest idealnym miejscem do tego, aby pokazać kulisy pracy w firmie, zaprezentować pracowników oraz budowania wizerunku, jako pracodawcy. Jest on świetnym narzędziem employer brandingu – dzięki TikTokowi możemy dotrzeć do potencjalnych nowych pracowników i pokazać im atmosferę w pracy oraz inne korzyści. Kolejną ważną kwestią jest możliwość edukowania i dzielenia się wartościami firmy.