TikTok Instagram Facebook
Back to top
  /  Marketing   /  3 główne trendy w influencer marketingu na 2023
Trendy w influencer marketingu

3 główne trendy w influencer marketingu na 2023

Koniec roku to nie tylko czas podsumowań, ale dla nas także moment, by przyjrzeć się, jakie trendy w influencer marketingu będą królować w 2023 roku. Rok 2022 był obfity w działania marek z twórcami, zwłaszcza micro i nano influencerami (piszemy o nich szerzej tutaj). Jeżeli zastanawiacie się, co będzie się działo w  mediach społecznościowych, przychodzimy do Was z 3 trendami na 2023 w obszarze influencer marketingu.

NANO I MIKRO INFLUENCERZY

Rok 2023 w mediach społecznościowych będzie obfitował w nano i micro influencerów. Już tłumaczymy te enigmatyczne pojęcia w świecie influencer marketingu. 

Nano influencerem może być wielu z Was, gdyż taki profil osiąga od tysiąca do 10 tysięcy obserwujących. Mikro influencer to osoba, której konto obserwuje między 10 a 50 tysięcy obserwujących.

Marki coraz częściej decydują się na współpracę z mniejszymi kontami, które częściej mają bardziej zaangażowaną i sprecyzowaną grupę odbiorców od wielkich kont liczących dziesiątki tysięcy followersów. Co więcej, nano i mikro influencerzy posiadają niezwykle lojalnych followersów, którzy cenią ich pomysły, opinie i przemyślenia. Są uważani za autorytety lub ekspertów w danej dziedzinie w swoich niszach.

WSPÓŁPRACE LONG TAIL

W ostatnich latach w influencer marketingu zauważa się, że brandy stopniowo odchodzą od współprac z dużymi profilami, których szeroka publiczność znacznie różni się pod względem demograficznym, lokalizacji, zainteresowań i preferencji. Takie marki znacznie częściej decydują się na jednoczesną współpracę z większą ilością mniejszych kont, liczących od kilku tysięcy do miliona obserwujących.

Zjawisko to nosi nazwę współprac long tail, czyli długi ogon, a w języku marketingowca to nic innego, jak właśnie długofalowe współprace marki z mniejszymi influencerami.

USER-GENERATED CONTENT

Wstawiłaś na Instagramie zdjęcie w swojej nowej sukience z wakacji? A może nagrywasz na YouTube unboxing swojego zamówienia? Świadomie lub nie, ale to właśnie przykłady tworzenia user-generated content. Czy to oznacza, że każdy z nas może go tworzyć? Dokładnie tak.

Treści tworzone przez użytkowników to wszelkiego rodzaju treści – zdjęcia, filmy, teksty lub recenzje – stworzone przez ludzi, a nie marki. W ilości treści, którymi marki bombardują nas z każdej strony, ciężko o bycie widzianym w sieci, a tym bardziej wiarygodnym. W rezultacie klienci są coraz bardziej selektywni w odniesieniu do marek, od których kupują, zwłaszcza bardzo wymagające Gen Z. 

user generated content

Źródło: Instagram Le Petit Trou

user generated content 2

Źródło: Instagram Zalando

To właśnie user-generated content pozwoliło przenieść autentyczność reklamy na wyższy poziom. Przyznacie sami, że obecnie nie ma chyba bardziej autentycznych treści, niż te tworzone przez lojalnych klientów marki. Wiedzą o tym także brandy, które świadomie wykorzystują ten trend na swoich profilach. Często zamiast sławnych modlelek, wolą przedstawić produkt na zwykłej osobie, z którą utożsamiają się klienci.

Czy myślicie, że te trendy w influencer marketingu na rok 2023 wyprą klasyczne działania z wielkimi influencerami? Jesteśmy bardzo ciekawi Waszej opinii. A po więcej podsumować 2022 i prognoz na nowy rok zajrzyjcie na nasze media społecznościowe – Instagram, TikTok i Reels.